کد خبر: 306268
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
بازدید 395
تلاش برای نجات زمین از پلاستیک

انجمن محیط زیست کانون پرورش فکری استان بوشهر با همکاری دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی "بیرمی" شهرستان تنگستان(اهرم) به مناسبت روز جهانی عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی ، پویش اجتماعی استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای را برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، انجمن محیط زیست کانون پرورش فکری استان بوشهر با همکاری دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی "بیرمی" شهرستان تنگستان(اهرم) به مناسبت روز جهانی عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی ، پویش اجتماعی استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای را برگزار نمود.

به گفته سمیه رسولی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر این پویش با هدف ارتقاء آگاهی بخشی از اثرات مخرب کیسه های نایلونی و ایجاد عادت احترام به زمین در کودکی، که برای ماندگاری و تاثیرگذاری بیشتر در این نسل نوپا  نیاز به آموزش ملموس و عملی دارند راه اندازی شده است.

  از این‌رو  کیسه های زیبای پارچه ای ویژه خرید که عنوان #نه_به_کیسه_پلاستیکی بر روی آن درج شده است تهیه و در اختیار دوستداران محیط زیست به ویژه کودکان قرار داده شد تا تجربه خرید لذت بخشی از این کیسه‌های پارچه‌ای داشته باشند و با گرفتن عکس و ثبت آن و ارسال آن به دوستان خود، آنها را نیز به پیوستن به این پویش دعوت کرده و  در فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست و مهربانی با زمین اقدام کرده باشند . همچنین با بارگذاری تصاویر را در https://boushehr.kpf.ir/pooyesh   از مهربانی خود با زمین یک عکس به یادگار بگذارند.

مهری دشت‌دار کارشناس ناظر انجمن محیط زیست در این زمینه گفت: کره زمین متعلق به همه و امانتی در دستان ما برای نسل های آینده می باشد متاسفانه روز به روز به میزان استفاده از کیسه‌های پلاستیکی افزوده می‌شود و با توجه به شیوع کرونا و استفاده از دستکش و ماسک، زباله های پلاستیکی بیشتری در طبیعت رها شده و تاثیر مخربی بر محیط زیست و سلامت آینده بشری دارد بر اساس هم‌اندیشی در شورای فرهنگی استان این پویش اجتماعی در برنامه ریزی سالانه انجمن محیط زیست پیش بینی و اجرایی گردید و با استقبال خوبی از سوی اعضا روبرو شد.

در ادامه ملیحه کرمی رابط انجمن محیط زیست نیز درباره اهمیت و دلیل برگزاری این پویش گفت: آنچنان که می دانیم و کارشناسان و دوست دارن محیط زیست بارها این را گوشزد کرده اند، زباله های پلاستیکی امروزه بلای جان زمین شده  و نفس طبیعت را به شماره انداخته اند.کیسه های پلاستیکی اغلب به صورت اشتباهی توسط حیوانات بلعیده شده و پس از انسداد معده آن‌ها منجر به مرگ‌شان می‌شوند(خوردن کیسه های پلاستیکی توسط لاک‌پشت ها  که به اشتباه فکر می کنند اینها یک چتر دریایی هستند و آنها را می خورند). بسیاری از پرندگان نیز به دلیل گیر افتادن در کیسه‌های پلاستیکی نمی‌توانند پرواز کنند و در نهایت به خاطر نخوردن غذا تلف می‌شوند و از بین می‌روند. این‌ها تنها گوشه‌ای از آسیب‌های پلاستیک به طبیعت است.

وی ادامه داد : ای کاش هر یک از ما تغییر الگوی مصرف را از خود شروع کرده و تصحیح الگوی مصرف و آموزش آن به کودکان و نوجوانانمان به نجات زمین و طبیعت که همانا نجات خودمان نیز هست کمک کرده و زمینی پاک رو برای آیندگانمان به ودیعه بگذاریم!

این پویش ادامه دار خواهد بود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از همه کودکان و نوجوانان برای پیوستن به این پویش دعوت به عمل می آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =