اهداء ۱۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه کودکان «مجتمع شوق زندگی» مشهد

دوشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰ همزمان با ایام بزرگداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، ۱۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه مجتمع « شوق زندگی» مشهد که به کودکان آسیب دیده، کودکان کار و گروه‌های آسیب‌پذیر شهر اختصاص دارد اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، این ویژه برنامه در ادامه همکاریهای پیک امید کانون استان و با ارائه فعالیتهای فرهنگی، هنری، ادبی برای کودکان مراکز شبه خانواده همراه بود.

 ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در دیدار با نیره عابدین زاده معاون دادستان و مدیرطرح ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: کانون پرورش فکری استان در کنار فعالیت ذاتی و وظیفه اصلی خود که ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارائه فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان است همواره توجه ویژه‌ای به کودکان آسیب دیده و رفع آسیب‌های اجتماعی این داشته است.

وی افزود: کانون با توجه به مسئولیت دبیرخانه کنوانسیون حقوق کودک استان، با برنامه ریزی ویژه و هم‌افزایی سازمان‌های مرتبط در این حوزه  همواره تلاش به بهره‌مندسازی همه کودکان و نوجوانان شهرها، روستاها، حاشیه شهر، کودکان کار، کودکان با نیازهای ویژه و اقشار آسیب‌پذیر داشته است. مربیان توانمند و متخصص و فعالیتهای جذاب و اثرگذاری چون کتابخوانی، قصه‌گویی، نمایش خلاق، نمایش فیلم و سایر قالبهای فرهنگی هنری و همچنین قالب نامه‌نگاری در بخش مکاتبه‌ای آفرینشهای ادبی از جمله ظرفیتهای کانون و ابزارهای مناسب برای آموزش مهارتهای زندگی به کودکان و کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی‌ در کنار ایجاد امید و نشاط برای کودکان است.

نیره عابدین زاده معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۵ مشهد که مدیریت طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان را برعهده دارد ضمن تشکر از تلاش‌های خوب مربیان دلسوز و تاثیرگذاری فعالیتهای کانون گفت:

با توجه به هدف مجتمع شوق زندگی که از سوی شهرداری جهت شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از گروههای آسیب‌پذیر شهر مشهد به بهره برداری رسیده است گفت:  یکی از آسیب‌پذیرترین این اقشار کودکان کار وکودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست هستند و امیدواریم با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متخصص در این حوزه بتوانیم زمینه را برای بهره‌مندی همه کودکان از فعالیتهای کانون مهیا کنیم.

سرپرست دادسرای ناحیه ۵ مشهد در ادامه افزود : الگوی ساماندهی کودکان کار و خیابان، یک الگوی نو و جدید است و باید در نظر داشته باشیم که بخش زیادی از نتیجه ‌بخشی این برنامه، مدیون همراهی و همکاری سایر سازمان‌ها و رفتار خالصانه، ایمان و عشق به مردم و انسانیت است و اگر کسانی که دخیل در طرح هستند عاشق کودکان و خانواده‌ها نباشند نمی‌توانند این وظیفه را به خوبی مدیریت و اجرا کنند. موفقیت همکاران کانون در ارتباط‌گیری با این کودکان نیز علاوه بر تخصص، نتیجه نگاه خالصانه آنهاست.

در ادامه این جلسه، حضور در ویژه‌برنامه فرهنگی «پیک امید» و بازدید از کتابخانه کودک و اهدا کتاب صورت گرفت.

لازم به ذکر است «پیک امید» کانون استان در روزهای دوشنبه با عنوان « دوشنبه‌های امید» به برگزاری فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان حاشیه شهر و همچنین کودکان مراکز شبه خانواده و بچه‌های ساماندهی شده در مجتمع «شوق زندگی» می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =