کد خبر: 306298
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
بازدید 322
سیزدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان

سیزدهمین جلسه‌ی مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از سمیه آورند، نویسنده و منتقد داستان، به‌عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، سیزدهمین جلسه‌ی انجمن نویسندگان کانون گلستان با حضور کارشناسان، مربیان و اعضای نوجوان برگزار شد.

سمیه آورند، مهمان ویژه این برنامه ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست، در نقد آثار اعضا نکات ارزشمندی را به حاضرین در جلسه بیان کرد.

کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون فارس در نقد اثر یکی از اعضا گفت: ما در داستان نویسی فرمولی داریم که شامل تعیین شخصیت اصلی، اتفاق، پیگیری حل اتفاق و مسئله و در نهایت حل آن مسئله.

وی ادامه داد: در داستان کوتاه برخلاف اینکه تصور می‌شود مجالی برای پرداخت این مسائل و حل آن نیست، اتفاقا باید سعی کنیم خیلی حرفه‌ای آن شخصیت را پردازش کرده و عناصر داستانی را در آن وارد کنیم.

آورند در نقد اثر دیگری از اعضا بیان کرد: نکته‌ی مهمی که باید از همان ابتدا برای آثار در نظر گرفته شود، تعیین عنوان و اسم مناسب برای آن داستان است و برای انتخاب نام مناسب باید عنوانی را انتخاب کرد تا داستان را فاش نکرده، کنجکاوی مخاطب را برانگیخته و تکراری نباشد.

در این جلسه‌ی مجازی ۴ اثر از نوجوانان به نقد و بررسی گذاشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =