کودکان و نوجوانان سفیران بی نظیر فرهنگی هستند

قاسم سلیمانی، مدیر کل و رییس شورای اقامه نماز کانون البرز  در دومین نشست شورای اقامه نماز کانون استان  بر نقش کودکان و نوجوانان به عنوان سفیران فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون البرز، این مقام مسوول ضرورت توجه ویژه به امر نماز به عنوان ستون دین مبین اسلام و مهم‌ترین فعالیت فرهنگی را مورد تاکید قرار داده  و از اعضای شورا خواست تا با تدارک فعالیت‌های جدید و جذاب و پرهیز از فعالیت‌های تکراری و شعاری، زمینه‌های اندیشه‌ورزی و تفکر در کودکان و نوجوانان را ایجاد کرده و  از آنان به عنوان سفیران فرهنگی بی نظیر یاد کرد و افزود اگر ما بتوانیم بین کودکان و نوجوانان و نماز ارتباط عمیق و از روی اندیشه و تفکر ایجادکنیم نتایج این اقدامات سازنده از طریق آنان به خانواده‌ها منتقل خواهد شد و لازمه‌ی تحقق این امر آن است که در ابتدا مربیان مراکز در گفتار و عملکردشان به این مهم اعتقاد قلبی داشته و با  برنامه‌ریزی منظم و اجرای فعالیت‌های جذاب فرهنگی، هنری و ادبی زمینه‌های این مهم را فراهم کنند.

مهری فلاح، معاون فرهنگی، اجرایی کانون استان نیز در این نشست بر ضرورت تعامل بیشتر با دستگاه‌های فرهنگی و سازمان‌ها به منظور استفاده از توان فرهنگی و محتواهای غنی در زمینه‌ی آموزش غیر مستقیم مفاهیم دینی تاکید و ابراز امیدواری کرد که بتوان با شیوه‌های خلاق و جذاب کودکان و نوجوانان را با لذت عبادت آشنا کرده و قدرت اندیشیدن و تفکر را در آنان تقویت کنیم.

معاون کانون البرز هم‌چنین  پیشنهاداتی را در خصوص مفاد تفاهم نامه و چگونگی اجرای آن و برنامه‌ریزی فعالیت‌های مناسب فرهنگی مطرح کرده و  بر استفاده‌ی مناسب  از ظرفیت انجمن‌ها و مراکز تاکید  و خواستار نظارت دقیق کارشناسان در این حوزه شد .

فریبا فروزانفر، دبیر شورای اقامه نماز کانون استان نیز در خصوص جزئیات فعالیت‌های اجرایی از جمله ضرورت توجه مراکز به فضای مناسب نمازخانه، برنامه‌ریزی و تولید محتوا در فصول مختلف وبرگزاری جلسه با مسوولان ستاد اقامه نماز در خصوص انعقاد تفاهم نامه، نکاتی را مطرح کرد.

دیگر کارشناسان حاضر در نشست نیز نظرات خود را در خصوص استفاده از توان علمی، پژوهشی اعضا و  نحوه‌ی تعاملات با سازمان‌ها را عنوان کردند.

گفتنی است جلسه‌ی  دوم شورای اقامه نماز کانون البرز  در سال ۱۴۰۰ روز سه‌شنبه ۲۲ تیر و در دفتر معاون فرهنگی، اجرایی برگزار شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =