استان همدان یکی از استان‌های تاثیرگذار و جریان‌ساز در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است

بیست‌وسومین انجمن ادبی داستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان دوشنبه ۲۱ تیرماه به صورت مجازی برگزار شد.

‏به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، انجمن ادبی داستان در بیست‌وسومین نشست خود میزبان مرتضی حاتمی نویسنده و منتقد ادبی ایلامی بود.
حاتمی ضمن نقد و بررسی آثار اعضای نوجوان عضو انجمن ادبی داستان گفت: استان همدان یکی از استان‌های تاثیرگذار و جریان‌ساز در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است.
وی از شاعران و نویسندگان بزرگی هم چون: مصطفی رحماندوست، اسدالله شعبانی، علی خانجانی، بهناز ضرابی‌زاده، غلامرضا بکتاش، کمال شفیعی، معصومه انصاریان، فرزانه رحمانی و... نام برد که جریان ادبیات کودک و نوجوان را به خوبی پیش برده و بسترهای تعالی و بالندگی را در جوامع هدف تقویت کرده‌اند.
عضو شورای کتاب کودک با اشاره به تلاش‌های نظارتی اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون گفت: خوشبختانه در نتیجه تلاش و وحدت بین واحد کارشناسی و مربیان ادبی و از همه مهمتر، حمایت‌های مدیرکل کانون استان همدان که خود از نویسندگان توانمند در حوزه‌ی ادبیات دفاع مقدس و  کودک و نوجوان به شمار می‌رود شاهد رشد و بالندگی اعضای نوجوان در انجمن‌های شعر و داستان هستیم.
حاتمی در ادامه‌ی این نشست مجازی، ضمن بررسی و نقد داستان‌های اعضای نوجوان درخصوص برخی از عناصر داستانی نکاتی را ارائه کرد.
عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ادامه داد: قرار نیست در یک داستان کوتاه نوجوان، تمام عناصر داستانی اعم از هیجان، تعلیق، تکنیک، بحران، انتظار، اوج، لحن، زبان، گره‌گشایی و... رعایت شده باشد، اما بهتر است که نویسندگان نوجوان با مطالعه‌ی کتاب‌ها و منابع مناسب و حضور در گارگاه‌های تخصصی ادبی و داستان‌نویسی، نویسندگی را در خود تقویت کنند.
حاتمی در ادامه تعدادی از کتاب‌ها و منابع موثر را به مربیان ادبی و اعضای انجمن معرفی کرد.
در پایان کارشناس و مربیان ادبی حاضر در نشست به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
لازم به ذکر است در این نشست علاوه برحضور ۴۲ نفر از اعضا، کارشناس مسئول انجمن‌های ادبی کانون و تعدادی از مربیان وکارشناسان استان‌های همدان، تهران و ایلام نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =