نشست تخصصی ادبی در کانون لرستان برگزارشد

با حضور اعضای انجمن های ادبی کانون لرستان، مربیان، کارشناسان و علاقه مندان به ادبیات کودک و نوجوان و سمیه یاوری شاعرو نویسنده کودک و نوجوان، نشست تخصصی انجمن شاعران نوجوان کانون لرستان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، امروز 23 تیرماه 1400  شانزدهمین نشست انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری استان لرستان با حضور سمیه یاوری شاعرو نویسنده کودک ونوجوان و کارشناس آفرینش های ادبی استان کرمان برگزار شد.
دراین نشست ادبی اعضای انجمن های خرم آباد، دورود، بروجرد و مربیان ادبی، مربیان و کارشناسان و علاقه مندان به ادبیات کودک و نوجوان حضور داشتند.
درابتدای این نشست مجازی، سمیه یاوری درخصوص شعر واهمیت مطالعه اشعار شعرای بزرگ مطالبی را با ذکرمثال توضیح دادند.
مدرس این نشست با توجه به بررسی آثار ارسالی اعضای ادبی کانون لرستان گفت: سادگی زبان شعر، از ویژگی های مهم شعراست و بهترین راه برای یادگیری، مطالعه و بررسی شعرهای سپید و کلاسیک است.
 یاوری اضافه کرد: تناسب در شعر موجب انسجام و استحکام اثرمی شود و واژه های یک شعر علاوه براینکه در محورافقی خیال با هم مرتبط باشند، در محور عمودی هم بهتراست به نوعی پذیرای هم باشند.
 وی خطاب به اعضای حاضر درنشست بیان داشت: برای سرودن شعر، عبارت ها و ترکیب های تازه ای بکار ببرید تا یک احساس جدید به خواننده منتقل شود و کشفیات، گسترش دید و تخیل خود را تقویت کنید.
در بخش پایانی این نشست اعضای ادبی و مربیان استان، آثار به اشتراک گذاشته شده را نقد و بررسی کردند و مدرس کارگاه به سوالات پاسخ دادند

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =