رصد مجازی ماه و چاله‌های آن

محسن رشیدی، عضو فعال انجمن نجوم کانون البرز در یک نشست تخصصی  و رصد مجازی، ماه و مختصات آن را به علاقه‌مندان معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، این عضو فعال انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در ابتدای این نشست تخصصی،  ماه را به عنوان  تنها قمر زمین معرفی کرده و در خصوص فاصله‌ی این سیاره  با زمین و دیگر مختصات آن مثل قطر و سن و نحوه‌ی تشکیل شدنش مطالبی را بیان کرد.

وی در ادامه با ارسال چند تصویر نقشه‌ی مکان‌ها و نقاطی از ماه که انسان‌ها به آن‌جا راه یافته‌اند را به علاقه‌مندان نشان داد.

بحث در رابطه با جاذبه و اتمسفر ماه،معرفی سیاره‌ی دو قلوی زمین و بیان نظریه‌ی ادغام دو ماه و تشکیل ماه فعلی،رصد زنده‌ی ماه در آسمان به وسیله‌ی تلسکوپ و معرفی دهانه‌هایی از ماه که به نام دانشمندان ایرانی نام گذاری شده است مانند دهانه‌ی خواجه نصیرالدین و دهانه‌ی زکریای رازی وتوضیح  نحوه‌ی شکل‌گیری آن‌ها از دیگر مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

 در بخش‌های دیگری از این نشست اعضای انجمن نجوم و دیگر شرکت کنندگان در این برنامه  با  دریاهای ماه، نحوه‌ی محاسبه‌ی زمان در ماه و  یک سال ماهی که دوازده روزدارد و هر روز به نام یکی از فضانوردانی که تا کنون موفق شده‌اند به این سیاره سفر کنند، نام‌گذاری شده است آشنا شدند.

پخش ویدیوهایی از ضعیف بودن جاذبه‌ی ماه و نمایش نقشه‌ی این سیاره و  دلایل سفر به ماه و راحت‌تر بودن سفر به مریخ از این سیاره، دیگر مطالبی بود که در این نشست علمی مطرح شد.

فرزانه ایرانپاک، مسوول انجمن نجوم کانون البرز نیز در ابتدای این نشست ضمن خوش‌آمدگویی به معرفی انجمن و فعالیت‌های آن  و نشست تخصصی پرداخت.

گفتنی است  قاسم سلیمانی، مدیر کل کانون البرز، فرزانه ایرانپاک، مسوول انجمن نجوم و جمعی از کارشناسان، مسوولان، مربیان و اعضای علاقه‌مند انجمن نجوم کانون البرز و دیگر علاقه‌مندان  ازاستان‌های البرز، تهران، سیستان و بلوچستان، مرکزی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و فارس در این نشست که از ساعت ۲۰ تا ۲۱ روز شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ برگزارشد، حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =