"بیا بازی کانون" در شهر کرمانشاه افتتاح شد

مرکز سرگرمی‌های فن‌آورانه و بازی‌های خلاقانه شناختی با عنوان «بیا بازی کانون» روز ۲۷ تیر ۱۴۰۰ در مجتمع فرهنگی‌هنری آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه شروع به‌کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، مرکز سرگرمی‌های فن‌آورانه و بازی‌های خلاقانه شناختی با عنوان «بیا بازی کانون» روز ۲۷ تیر ۱۴۰۰ در محل مجتمع فرهنگی‌هنری آفرینش کانون پرورش فکری کرمانشاه شروع به‌کار کرد.

مهناز فتاحی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در آیین افتتاح این مرکز ضمن اشاره به فعالیت بازی به عنوان یکی از فعالیت‌های کانون ،هدف از راه اندازی این مرکز را ایجاد فضایی با نشاط برای بازی کودکان و نوجوانان عنوان و ابراز امیدواری کرد: افتتاح این مرکز بتواند زمینه‌ساز شادابی و نشاط کودکان و نوجوانان شود.

فتاحی با بیان اینکه بازی کردن به کودکان و نوجوانان پویایی، اندیشه‌ورزی و خردورزی را می‌آموزد، گفت: بازی برای رشد و تقویت مهارت‌های شناختی کودکان و نوجوانان ضروری است.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه همچنین گفت: با رشد تکنولوژی بازی‌ها نیز شکل جدید به خود گرفته‌اند.

دکتر علی اکبر اختری، رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز در این مراسم با بیان اینکه استان کرمانشاه در زمینه بازی کمبودهای زیادی دارد، گفت: وقتی در شهر، شهربازی نداریم، کودکان و نوجوانان را به سمت بازی‌هایی مثل "کلش" که اثرات منفی تربیتی فراوانی در کودکان و نوجوانان دارد، هدایت می‌کنیم.

دکتر غلامحسین روشنی، عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه صنعتی کرمانشاه همچنین در این مراسم گفت: مرکز «بیا بازی کانون» در پی انعقاد قرارداد مشارکتی با کانون پرورش فکری استان برای راه‌اندازی مرکز سرگرمی‌های فن‌آورانه و بازی‌های خلاقانه شناختی در کرمانشاه راه اندازی شده است.

او همچنین افزود: تاکنون حدود ۱۰ دستگاه از بازی‌های خلاقانه شناختی را طراحی و ساخته‌ایم که حدود پنج تا شش مورد از آنها ثبت اختراع داخلی گرفته‌اند.

روشنی با تاکید بر شناختی بودن بازی‌های طراحی شده، عنوان کرد: این نوع از بازی‌ها علاوه بر اینکه جنبه سرگرمی دارند، زمینه رشد تفکر، خلاقیت و ارتقای کارکردهای مغزی کودکان و نوجوانان را فراهم می‌کنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: برای این بازی‌ها هم تلاش کرده‌ایم تا از اسامی‌ای که در فرهنگ کُردی وجود دارد مانند "پران، آگرو زانا، آکو و لاوان" استفاده کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه و طراح مرکز بیا بازی کانون کرمانشاه گفت: پس از راه‌اندازی شعبه اول این مرکز، راه‌اندازی شعب دیگر را هم در سراسر استان و دیگر استان‌ها در برنامه داریم.  

در ادامه این مراسم، کلیپی از روند ساخت و آماده‌سازی مرکز بیا بازی کانون نیز پخش شد.

همچنین، گروه سرودنمایش اعضای کانون پرورش فکری به اجرای برنامه پرداختند.

در مراسم افتتاح مرکز بیا بازی کانون، روسای دانشگاه‌های استان، اساتید دانشگاه‌ها، اعضای شورای شهر، مدیران اداره‌های کل فرهنگی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه، و... به عنوان میهمان ویژه حضور داشتند.

این مرکز در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، واقع در سه راه ۲۲ بهمن شهر کرمانشاه واقع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =