کارگاه‌های پر رونق هنر قصه‌گویی و اجرا کانون هرمزگان برگزار می‌گردد

کارگاه‌های برخط تخصصی تابستان ۱۴۰۰ کانون پرورش فکری هرمزگان با برگزاری ۱۳ کارگاه هنر قصه‌گویی و اجرا کودکان و نوجوانان استان هرمزگان به شکل تخصصی با هنر قصه گویی و اجرای آن آشنا می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ با برگزاری کارگاه‌های شعر و قصه و فن بیان و زبان بدن کودکان و نوجوانان هرمزگانی فرصت می‌یابند تا با این هنر دیرینه آشنا گردند.

به گفته پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان در راستای آموزش شعر و قصه به کودکان از طریق بازی، نمایش و فعالیت‌های گروهی هم اکنون کارگاه‌های شعر و قصه ویژه کودکان رده‌های سنی مختلف در حال برگزاری است.

مدیر کل کانون هرمزگان با اشاره به استقبال بسیار خوب مخاطبان از این کارگاه ها افزود: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته در شورای مجازی استان ۱۳ کارگاه شعر و قصه ویژه گروه های سنی نوباوه(۴تا۶ سال) نوخوان(۷ تا ۸ سال) و نونهال(۹ تا ۱۱ سال) طراحی گردید که تمام این کارگاه‌ها در ساعات اولیه برگزاری با مشارکت قریب ۲۰۰ نفر از علاقمندان تکمیل ظرفیت شد.

پشتکوهی افزود: به گفته استاد علی خانجانی، قصه‌گویی در لغت به فعالیتی گفته می‌شود که منجر به قصه گفتن گردد. اما در اصطلاح لحظه‌های ناب و غیر قابل تکراری است که قصه‌گو با بهره‌گیری از قابلیت‌های وجودی زبان اندام و ابزار توانمندی چون لحن و کلام در ذهن شنونده خلق می کند؛ تا مخاطب بتواند حوادث و شخصیت‌های قصه را با تمام وجود درک کند و در این تجربه مشترک و آفرینش هنرمندانه یاری‌اش کند.

پروین پشتکوهی که خود از قصه‌گویان برگزیده کشوری استان هرمزگان است افزود: در این کارگاه‌ها مربی در هر جلسه با اجرای قصه‌گویی و شعرخوانی کودکان را با قصه ها و ریتم آشنا می‌کند.

وی هدف از برگزاری کارگاه شعر و قصه را افزایش دایره واژگان کودکان، تقویت حواس و تمرکز کودکان و آشنایی با ریتم عنوان کرد.

 در ادامه پشتکوهی از برگزاری کارگاه‌های زبان بدن و فن بیان و ویژه علاقمندان نونهال(۹ تا ۱۱ سال)، نونگاه (۱۲ تا ۱۴ سال) و نوجوانان(۱۵ تا ۱۸ سال)   با حضور مهدی قانع مدرس فن بیان و زبان بدن، گوینده و مجری تلویزیون خبر داد.

مدیر کل کانون گفت: در راستای تقویت مهارت‌های برقراری ارتباط و فن بیان و همچنین انتقال مفاهیم تربیتی به مخاطب و همچنین ایجاد نشاط و حظ بصری و شنیداری کارگاه فن بیان و زبان بدن طراحی شده است.  

گفتنی است کارگاه‌های شعر و قصه این فصل با حضور فاطمه غفاری سروستانی، مرضیه فیروزی، آناهیتا محلفی و شادی آزاد بشمنی برگزیدگان کشوری و منطقه‌ای جشنواره‌های متعدد، فاطمه تقی‌زاده ایسینی و زهرا رحمانی و الهام اشرافی جاسکی، هاجر غلام‌نظری از مربیان قصه‌گوی استان در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =