کد خبر: 306413
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴
بازدید 421
« نقد و بررسی آثار اعضا» در یازدهمین نشست انجمن شاعران نوجوان

یازدهمین دورهمی انجمن‌ شاعران کانون پرورش فکری گلستان در سال ۱۴۰۰، با حضور طیبه جلالی، شاعر و منتقد ادبی در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، یازدهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان با حضور طیبه جلالی، شاعر و منتقد ادبی به‌عنوان مهمان و معاون فرهنگی‌اجرایی، کارشناسان، مربیان و اعضای انجمن برگزار شد.

جلالی در نقد اثر شعر فاطمه شاهکویی، عضو انجمن ادبی ماه قلم کانون گرگان گفت: رعایت اصول قافیه در شعر از اهمیت بالایی برخوردار است، به‌خصوص در قالب غزل قوانین قافیه کمی متفاوت است؛ یعنی مصراع اول هر قافیه که برای آن در نظر گرفته شده تمامی مصرع‌های زوج باید هم‌ قافیه آن هم باشند.

مربی مسوول مرکز شماره یک گنبد کاووس ادامه داد: اطمینان دارم وقتی عضوی به وزن مسلط باشد، می‌تواند ایرادهای قافیه را با مطالعه بیشتر رفع کند، چرا که کسی که تناسب، مراعات النظیر و .. را می‌شناسد توان خلق اثر غزل را دراد.

وی در بررسی شعر سوگند خبلی از کانون بندرگز گفت: این اثر در عین کوتاهی بسیار دلنشین بود و از دلایل آن به ایجاد تناسب بین واژه، آرایه‌ی زیبایی ایهام به‌کار رفته شده در آن و ... می‌توان اشاره کرد؛ در شعر کوتاه در عین کوتاهی موجز بودن، باید مد نظر داشت که به نثر نزدیک نشود و آن اتفاق شاعرانه انجام شود.

در این جلسه‌ی مجازی ۴ اثر از نوجوانان به نقد و بررسی گذاشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =