رشد ۸۱ درصدی کانون سمنان در جشنواره‌ی قصه‌گویی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در بخش ملی بیست‌وسومین جشنواره‌ی قصه‌گویی از نظر تعداد اثر، ۸۱ درصد افزایش داشت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از افزایش آمار شرکت‌کنندگان در جشنواره‌ی بیست‌وسوم قصه‌گویی، خبر داد و گفت: تعداد آثار بخش ملی جشنواره از نظر آمار کمّی، ۸۱ درصد نسبت به سال گذشته، افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: داوری مرحله‌ی استانی بیست‌وسومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی از روز یک‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ آغاز شده و اسامی برگزیدگان این مرحله از جشنواره، نیمه‌ی دوم مردادماه، اعلام خواهد شد.

خدابخشی اظهار داشت: جشنواره‌ی امسال در راستای شعار «آینده ساختنی است» و محورهای موضوعی «امیدها و آرزوها»، «شادی‌ها و غم‌ها»، «ایثار و از خودگذشتگی(جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی)» با اجرای نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی و... در قالب انجمن قصه‌گویی، بر اساس شیوه‌نامه‌ی ارسالی و ابلاغ احکام اعضای دبیرخانه، به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون تعداد ۵۹۵ قصه‌گو در سایت جشنواره به نشانی kanoonfest.ir ثبت نام کردند که از این تعداد، ۲۷۰ قصه‌گو، شرکت‌کننده‌ی جدید این‌دوره از جشنواره هستند و روند ثبت نام و ارسال آثار در سه بخش‌ پادکست، ۹۰ ثانیه و علمی نیز تا پایان تیرماه ادامه دارد.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان به بخش علمی جشنواره می‌توانند آثار پژوهشی و مقالات خود را تا پایان مرداد به دبیرخانه‌ی بیست‌وسومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی ارسال کنند.

مدیرکل کانون استان سمنان تصریح کرد: در بخش ملی، تعداد ۹۸ اثر در سه بخش «زنان و مردان ۱۸ سال به بالا»، «نوجوانان دختر و پسر ۱۲ تا ۱۸ سال» و «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» به سایت جشنواره ارسال شد که پس از پایش اولیه و داوری استانی، نفرات اول و دوم بخش ملی و نفرات اول و دوم بخش آیینی در دو گروه «زنان و مردان» و «نوجوانان» به مرحله‌ی منطقه‌ای راه پیدا خواهند کرد و برگزیدگان بخش «ملی» و «آیینی» و هم‌چنین شایسته‌تقدیر بخش «مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها» در مرحله‌ی استانی، معرفی خواهند شد.

خدابخشی در پایان خاطرنشان کرد: داوری مرحله‌ی استانی این جشنواره را سیدمحمدرضا طبسی، سکینه پارسا و نرگس عرفانی‌نیا برعهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =