برگزاری کلاس های آنلاین نقطه عطفی درآموزش های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان

ششمین جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، این جلسه با حضور سرپرست استان، معاون فرهنگی و کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی وکارشناس ارزیابی عملکرد و حراست استان برگزار شد.

در این جلسه به تجزیه و تحلیل کارگاه ها، نقاط قوت و ضعف، مراحل انتخاب دوره ها،تبلیغات و.... پنجمین دوره کلاس های برخط فصل تابستان پرداخته شد و کارشناسان حوزه‌های مختلف به ارائه نظرات خود در خصوص موضوع مورد بحث پرداختند.

ابتدا عالیه قوامی، سرپرست کانون استان یزد ضمن تبریک دهه ولایت، اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند،بتوانیم به مهارت آموزی کودکان و نوجوانان عزیز کمک نموده و در ارائه برنامه‌ها و تولیدات فرهنگی جهش مضاعفی داشته باشیم.

عالیه قوامی افزود:نیاز سنجی، آسیب شناسی وتجزیه و تحلیل آماری دوره های تشکیل شده، مسئله مهمی است که کارشناسان استان باید به آن توجه ویژه ایی داشته باشند.وی در ادامه از حوزه کارشناسی خواست تا با نگاهی کارشناسانه و دقیق دوره های آنلاین را مورد بررسی قرار دهند ونتایج این ارزیابی در شورای بعدی ارائه شود.

محمد رضا آخوندی معاون فرهنگی کانون یزد نیز افزود: برگزاری کلاس های آنلاین نقطه عطفی درآموزش های کانون  بوده است، از این روآماده سازی زیر ساخت های مناسب برای کلیه مراکزو مربیان جهت برگزاری دوره های برخط  را از نکات مهم در امر آموزش در شرایط موجود دانست.

محمد رضا آخوندی بیان کرد: 59 عنوان کارگاه  تابستانه از سوی کانون پرورش فکری استان به مخاطبین ارائه شده است که 80درصد این کارگاه ها تشکیل شده و کارگاه های مهارت آموزی مورد توجه و استقبال ویژه ایی قرار گرفته است.وی با اشاره به آمار اعضای شرکت کننده  با تفکیک جنسیت بیان نمود بیش از 75درصد مخاطبین کلاسهای این دوره دخترو 25درصد پسر هستند.آخوندی با توجه به آماربه دست آمده از حضور اعضای پسر درکارگاه های تابستانه ضروری دانست که بر این مسئله توجه ویژه ایی داشته ونیازهای آموزشی کودکان و نوجوانان پسرمورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه این جلسه مریم حیدری کارشناس فرهنگی کانون استان یزد،ضمن ارائه گزارش از جلسات نقد کتاب درمراکز،  به نحوه جمع آوری و ارائه نقد های انجام شده اشاره نمود و نیز مصوب شد، جلسات نقد کتاب در حوزه کارشناسی هر دوهفته یک بار برگزار شود. در پایان جلسه مقرر گردید حوزه های کارشناسی ویژه برنامه های دهه ولایت مراکز را اعلام نموده و نمایشگاه مجازی از آثار ارسالی برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =