خلاقیت و نوآوری‌، مکمل تکنیک چاپ است

مدرس وبینار آموزشی «کاربردهای تکنیک چاپ دستی با متریال‌های مختلف» در حضور مربیان هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی گفت: چاپ یک تکنیک است و این نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها هستند که مکمل این تکنیک محسوب می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، وحید شیخیان در این وبینار با اشاره بر لزوم توجه به بازدهی حاصل از آموزش گفت: باید در پی آن باشیم که چه چیزی را می توانیم کشف و خلق کنیم و توجه داشته باشیم که چگونه می توانیم مواد و متریال‌های مقرون به صرفه با بازدهی بهتر در زمینه‌ی اجرایی داشته باشیم.

وی با تأکید بر اهمیت به روزرسانی دانش هنری مربیان افزود: از آنجایی‌که کودکان و نوجوانان به دنبال تنوع و نوآوری هستند و از سویی دیگر با دنیای مجازی آشنا هستند و سیر آن‌ها در فضای مجازی باعث یافتن آثار هنری مشابه می شود، بنابراین در آموزش باید به دنبال اهدافی بود که برای آن‌ها جذاب باشد.

این دانش‌آموخته‌ی دکترای پژوهش و هنر، ضمن تشریح انواع تکنیک‌های چاپ از گذشته تا امروز، خاطرنشان کرد: هنر در کل، ایجاد انگیزه می کند و وقتی ما انگیزه را داشته باشیم مخاطب ما متقاعد می شود که در کنار اولین گامی که ما در آموزش برای او بر می داریم او نیز در این مسیر چند گام بر دارد؛ هنر چاپ به مثابه‌ی رانندگی است و پیدا کردن آدرس‌ها و جاده‌های خلوت‌تر و سالم رساندن مسافران به مقصد خلاقیت است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد تهران تصریح کرد: برپایی نمایشگاه آثار هنری با تکیه بر طبقه بندی آن‌ها و گوشزد کردن نقاط ضعف و قوت هر اثر به صاحب آن می تواند تأثیر مثبتی بر ارتقاء سطح کیفی آثار داشته باشد. 

نویسنده‌ی کتاب دانشگاهی «کارگاه طراحی» گفت: دنیای امروز به دهکده‌ی کوچک جهانی تبدیل شده است و این دهکده آنچه را که خودش دارد با دیگران به اشتراک می گذارد زیرا همه طالب دانستن و آموزش دیدن هستند.

وبینار آموزشی «کاربردهای تکنیک چاپ دستی با متریال‌های مختلف» طی روزهای سوم و چهارم مرداد ۱۴۰۰ برگزار شد و مربیان هنری کانون استان با تکنیک‌های متنوع چاپ دستی از جمله تکه چسبانی،  استفاده از نایلون بادکنکی، حاشیه سازی و کادر سازی، کلاژ با برجسته نمایی متریال‌های مختلف، استفاده از روش پاپیه ماشه در چاپ، ساخت مهر با یونولیت، استفاده از مقوا به شکل هندسی در چاپ، چاپ تای دای و چند تکنیک دیگر چاپ آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =