ماموریت کانون شناخت عمیق و نفوذ بیشتر در بین دانش آموزان ایرانی

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع و ماموریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شناخت هرچه عمیق‌تر استعدادها و نفوذ هرچه بیشتر دربین جمعیت ۱۵ میلیونی دانش‌آموزان ایران است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن حاجی‌میرزایی در آیین معرفی مهدی علی‌اکبرزاده به‌عنوان مدیرعامل جدید کانون و قدردانی از تلاش‌های فاضل نظری مدیرعامل پیشین، کانون را جزیی از کل و یکی از اعضای نهاد تعلیم و تربیت در ایران دانست و گفت: هر یک از اعضای این پیکره وظیفه و کارکردهایی دارند و قواعد آن با دیگری متفاوت است اما اعضا نیازی نیست که کار دیگری را انجام دهند. در این مجموعه جهت‌ها و هدف‌ها یکسان است و باید تلاش کنیم این تاروپود درهم‌تنیده استوارتر شود.
وی که صبح روز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در سالن سینما تئاتر کانون در جمع محدودی از معاونان و مدیران کانون - با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی - سخن می‌گفت، افزود: تربیت، ماموریتی است که برعهده وزارت آموزش و پرورش نهاده شده و این ماموریت در مجموعه نیز به‌اقتضای تخصص و پیچیدگی در بین معاونت‌ها و بخش‌های وزارت توزیع شده است و ما نیازمند یک نگرش پیوسته بین همه ارکان تربیت هستیم. خانه، مدرسه، تلویزیون و ... اگر از انسجام و یک‌پارچگی برخوردار نباشند فرصت طلایی تربیت نابود و منهدم می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: توصیه‌ام به کانون حفظ این انسجام، هم‌دلی و هم‌افزایی و آشکار کردن یک رفتار سنجیده است. ما باید به‌عنوان اجزای یک پیکره بر هم بیفزاییم.

رییس مجمع عمومی کانون پرورش فکری در ابتدای سخنان خود بر اهمیت موضوع یادگیری در زندگی انسان‌ها و جوامع و شکل‌گیری تمدن‌ها اشاره کرد و گفت: یادگیری، فراگیرترین، طولانی‌ترین و ماندگارترین رفتار آدمیان است که مظاهر آن در تنوع و تفاوت‌ در فرهنگ، آداب و رسوم و شکل‌گیری تمدن‌ها آشکار می‌شود و مانند نفس‌کشیدن هرگونه اختلال در آن، حیات‌اجتماعی، زندگی و سلامت روحی و روانی افراد جامعه را تهدید می‌کند.
وزیر آموزش و پرورش پدیده آسیب‌های اجتماعی را ناشی از اختلال در یادگیری عنوان و در سوی دیگر، درجه‌های توسعه‌یافتگی جوامع را نتیجه استفاده ار فرصت طلایی یادگیری دانست.
در این آیین مهدی علی‌اکبرزاده به عنوان مدیرعامل جدید معرفی و کار خود را به‌صورت رسمی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد.
او پیشتر از سال ۱۳۸۰ به‌مدت ۱۴ ماه مدیریت کانون استان آذربایجان شرقی را نیز برعهده داشته است.
در این آیین نخستین لوح سپاس کانون نیز - که قرار است به برخی از چهره‌های نام آشنای عرصه هنر و ادبیات و فعالان حوزه کودک اهدا شود - به فاضل نظری مدیرعامل سابق کانون اهدا شد.
سخنرانی دو مدیرعامل جدید و پیشین کانون بخش از این آیین بود که صبح روز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در سالن سینماتئاتر کانون برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =