کد خبر: 306552
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
بازدید 137
کانون، مهم و مورد اعتماد است

امام جمعه شهرستان املش گفت: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک محیط فرهنگی مهم و قابل‌اعتماد است و نقش سازنده‌ای در ایران اسلامی دارد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، امام جمعه املش این سخنان را در دیدار با مربیان و اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اظهارداشت و افزود: کانون، محیط‌ فرهنگی ارزش‌مندی‌است و بهره‌گیری از آموزش‌های مربیان آن می‌تواند به افزایش آگاهی‌های فردی و سلامت جامعه کمک‌کند.

حجّت‌الاسلام ‌والمسلمین‌ علی‌رنجبر در ادامه، به رویکرد دینی فعالیت‌های کانون اشاره و با مهم ارزیابی‌کردن حرکت‌های سازنده این مجموعه‌گفت: بسط ‌و گسترش فرهنگ نماز و نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، از اولویت‌های جامعه اسلامی است و نسل کودک و نوجوان بهترین مخاطبان برای دست‌یابی به این هدف محسوب‌می‌شوند.

وی افزود: برپایی نماز، زمینه‌ساز دوری از ناپاکی و آلودگی است و عفاف و پاک‌دامنی بستری مناسب برای  سلامت فردی و درعین‌حال، افزایش منزلت اجتماعی انسان فراهم‌می‌کند.

امام جمعه املش در همین‌حال، از تعامل سازنده کانون با مجموعه‌های فرهنگی شهرستان نیز سخن‌به‌میان آورد و با ارزش‌مند توصیف‌کردن همراهی با کانون پرورش فکری گفت: استمرار هم‌نشینی‌ها و پاسخ‌گویی به پرسش‌های دینی آینده‌سازان، یک اولویت ‌است و تشویق کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در نمازجماعت مدنظر قرارخواهدداشت.

اشاره به هم‌زمانی این دیدار با دهه «امامت و ولایت» و هم‌چنین، برپایی نخستین نماز جمعه پس از انقلاب به امامت آیت‌الله طالقانی در پنجم مرداد ۱۳۵۸ از دیگر موضوع‌هایی بود که مورد توجه حجّت‌الاسلام و المسلمین رنجبر قرارداشت و وی با تاکید بر ضرورت ولایت‌پذیری و تبعیت از سیره معصومین(ع) اظهارکرد: نماز، نیایشی شفابخش و سبب رحمت و مغفرت است و برپایی نماز جماعت به معنویت هرچه بیش‌تر انسان و الگوپذیری وی از سیره بزرگان دین کمک‌می‌کند.

ارایه‌ی گزارش مربی‌مسئول کانون پرورش فکری املش از فعالیت‌های این مرکز در عرصه‌های مختلف و حرکت‌های اثربخش آن در روزهای همه‌گیری کرونا، ازجمله برنامه‌ها بود و زینب یعقوبی در همین‌حال، از توجه ویژه امام جمعه و سایر مسوولان به این مجموعه فرهنگی قدردانی‌کرد.

طرح پرسش‌ از سوی حاضران و پاسخ‌گویی حجت‌الاسلام و المسلمین رنجبر به شبهات دینی اعضای نوجوان کانون، پایان‌بخش این دیدار در روز سه‌شنبه، ۵ مرداد ۱۴۰۰ به‌شمارمی‌رفت.     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =