وبینار کارشناسان ناظر و مربیان کارگاه‌های فصل تابستان در کانون خراسان جنوبی برگزار شد

نشست مجازی کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی ناظر و مربیان کارگاه‌های برخط کانون با حضور مدیر کل استان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، همزمان با صبح روز چهارشنبه ششم مرداد ماه 1400 با هدف تحلیل و بررسی شرایط کارگاههای تخصصی برخط فصل تابستان، وبینار کارشناسان ناظر، مربیان این کارگاهها با حضور طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان درابتدای  این نشست، ضمن تبریک ایام دهه ولایت و فرارسیدن عید غدیر خم همکارن استان را به مطالعه نحج البلاغه و تفکر در خطبه ها ، نامه ها و حکمتهای این کتاب بزرگ به عنوان یک منبع توصیه کرد و گفت: بی‌تردید نهج‌البلاغه، جامع‌ترین کتاب پس از قرآن است که می‌تواند راهنمای انسان در تمام ابعاد زندگی به شمار آید و هدایت بشر را در عرصه‌های گوناگون عهده‌دار شود.

حمیدی در ادامه به تجارب کسب شده در پنجمین فصل متوالی برگزاری کارگاه‌های تخصصی برخط اشاره کرد و اظهار داشت: لازم است مربیان به منظور ارتقای کمی و کیفی این گارگاه‌ها شاخص‌های ابلاغی عملکرد فرهنگی، هنری و ادبی را مد نظر داشته باشند.

مدیر کل کانون استان نیاز سنجی مخاطبان را یکی از اصول اولیه برای کارگاه‌های برخط دانست و ادامه داد: در انتقال محتوا با مخاطبان لازم است از شیوه‌های نو، جدید و خلاقانه استفاده شود.

وی تصریح کرد: دنیا در حال نو شدن است و باید از شیوه های جدید و ابتکاری مطابق با علایق کودکان و نوجوانان در انتقال مفاهیم بکار گرفته شود.

حمیدی از کیفیت این کارگاهها به عنوان مساله ای مهم یاد کرد  و با توصیه مربیان به مطالعه روشهای نو اظهار داشت: با استفاده از روش‌های مناسب و جذاب، با حضور مربیان کارگاه‌ها در بالاترین سطح آمادگی، حس اعتماد خانواده‌ها و اعضا را حفظ کنیم، زیرا این موضوع در جذب و پایدار سازی اعضا به ما کمک می کند.

این مدیر فرهنگی در پایان بار دیگر بر نیازسنجی نوع کارگاه‌ها تاکید کرد و گفت:  در گذر از کارگاه‌های تابستانی به دنبال جذب اعضای جدید هستیم و لازم است در فصل آینده کارگاه‌هایی پیش بینی شود که از لحاظ علاقه و محتوا مورد توجه کودکان ونوجوان قرار گیرد تا در پایدار سازی اعضا به ما کمک کند.

گفتنی است در ادامه فاطمه آدینی، کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی استان،فریده سلامیان، احسان بلوری، محدثه تقدیری و عاطفه اکبری کارشناسان ناظر بر کارگاه‌های فصل تابستان 1400 توصیه ها و نکاتی را برای مربیان این کارگاه‌ها بازگو و به سوالات آنان پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =