کد خبر: 306602
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
بازدید 239
آشنایی اعضای انجمن نجوم کانون البرز با «زندگی در فضا»

«روژان امیری» عضو فعال انجمن نجوم کانون البرز، در یک نشست تخصصی مجازی از شگفتی‌های فضانوردی و زندگی در فضا برای اعضا سخن گفت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون البرز این  پژوهشگر نوجوان و عضو فعال انجمن نجوم کانون البرز در این نشست  در مورد  لازمه‌های سفر فضانوردان و اقدامات و تمریناتی که باید قبل از سفر به فضا و حضور در ایستگاهای فضانوردی انجام دهند از جمله پوشیدن لباس‌های فضانوردی و حضور در استخرهای بزرگ و عمیق  مخصوص تمرین سخن گفت.

صحبت در مورد بیماری فضازدگی که حدود ۴۰ درصد فضانوردان به آن مبتلا می‌شوند، دشواری فعالیت‌های بیرون از فضا پیما، سخت شدن انجام امور معمولی که در زمین به راحتی انجام می شود، ورزش‌های فضایی، رشد قد در قضا، غذای فضانوردان، تلاش دانشمندان برای کاشت سبزیجات در فضا به صورت پیشرفته،لباس‌های فضایی، روش‌های انتقال فضانوردان به فضاپیما و توپ نجات، خوابیدن و اسرتاحت در فضا، نظرات فضانوردان در مورد ماه و متروک بودن آن، بمباران پرتوزای جو زمین و ورود و خروج از این جو و طولانی‌ترین مدت حضور فضانوردان در فضا،  از مباحث مهمی بود که در این نشست مطرح شد.

پاسخ‌گویی به سوالات اعضا و پخش ویدیوهای مختلف ار فعالیت‌های تمرینی و زندگی فضانوردان و نماهنگ مختصری از مطالب، از دیگر بخش‌های این برنامه بود .

روژان امیری برچسب‌ها ( استیکرها)یی نیز از نحوه‌ی زندگی در فضا تهیه کرده بود و برای علاقه‌مندان به اشتراک گذاشت.

فرزانه ایرانپاک، مسوول واحد و انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز به عنوان مربی راهنما و جمعی از اعضای علاقه‌مند به نجوم و ستاره‌شناسی از مراکز کانون البرز و دیگر استان‌ها  به عنوان میهمان در این نشست تخصصی که صبح روز شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ از ساعت ۱۱ تا ۱۲ برگزار شد حضور داشتند.

علاقه‌مندان جهت آشنایی با فعالیت‌های نجومی اداره کل کانون البرز و حضور در انجمن با شماره‌ی ۳۲۸۲۰۹۰۹ تماس حاصل کنند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =