به‌کارگیری روش‌های نوین قصه‌گویی در حفظ مخاطب این هنر موثر است

افسون امینی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، معتقد است: قصه یک ابزار است که با کمک آن می‌توان مخاطبان این هنر را حفظ کرد؛ البته تحقق این امر مستلزم به روزرسانی اطلاعات و به کارگیری روش‌های نوین قصه‌گویی است.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، افسون امینی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور که در آئین اختتامیه‌ مرحله‌ی استانی بیست و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون استان خوزستان سخن می‌گفت با بیان این مطلب تأکید کرد: دنیای امروز  دنیای تغییر لحظه به لحظه است و مربیان باید اندوخته‌ها و تجربه‌های خود را جهت همپا شدن با مخاطبین به روز رسانی کنند.

 او ضمن تقدیر از تلاش‌های دبیرخانه‌ی استانی و حسن حضور قصه‌گویان خوزستانی، از پایان یافتن مرحله‌ی استانی بیست و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی و طی شدن مراحل این دوره به صورت موفقیت آمیز ابراز خرسندی کرد و افزود: در هر کجای دنیا وقتی یک رویداد فرهنگی تداوم پیدا می‌کند؛ ارزشمندتر شده و  گرامی داشته می‌شود؛ در نتیجه در حفظ آن بیشتر از قبل می‌کوشند.

امینی بیان کرد: جای بسی خرسندی است که جشنواره‌ی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کشور هر سال پربارتر از سال قبل برگزار شده و هم‌چنان این نهاد پرچمدار هنر ارزنده و کهن قصه‌گویی در  سرزمینمان است؛ موفقیتی که مرهون تلاش مربیان خوب کانون در سراسر کشور است؛ کسانی که  مشعل این هنر را در کتابخانه‌ها و مراکز کانون به دست گرفته و روشن نگاه می‌دارند.

قصه‌گویی عامل توجه به تمدن و فرهنگ است

در ادامه این مراسم، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، قصه‌گویی را عامل توجه به تمدن و فرهنگ، عنوان کرد و گفت: آنچه که برای ما به عنوان متولی حوزه‌ی فرهنگ، هنر و ادبیات در کانون پرورش فکری اهمیت دارد توجه به زیرساخت‌های تمدنی و تاریخی است که در بستر روایت شکل می‌گیرد و قصه بهترین ابزاری است که با آن می‌توانیم این امکان را پیش روی فرزندان خود قرار دهیم.

بر اساس این گزارش: آئین اختتامیه‌ مرحله‌ی استانی بیست و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با معرفی راه‌یافتگان به بخش منطقه‌ای و حضور افسون امینی مدیر کل آفرینش های فرهنگی کانون کشور، وحید کیانی مدیر کل، بهرام یارزاده دهکردی معاون فرهنگی، جمعی از مربیان و کارشناسان کانون خوزستان، هیئت داوران و جمعی از علاقمندان به قصه‌گویی برگزار شد.

گفتنی است: در این مرحله از جشنواره نفرات اول تا سوم و شایسته‌ی تقدیر هر سه گروه مشخص شدند و نفرات اول و دوم گروه‌های «پسران و دختران» و «زنان و مردان» به مرحله‌ی منطقه‌ای جشنواره راه یافتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =