قصه‌گویی مدرن، نیاز مخاطب امروز است

افسون امینی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون کشور در آیین اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی بیست و سومین جشنواره‌ی بین المللی قصه گویی از بایدها و نبایدهای قصه گویی در عصر رسانه سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون کشور در این برنامه؛ با بیان اهمیت قصه گویی به عنوان پشتوانه‌ی غنی فرهنگی آن را پلی محکم بین نسل گذشته و آینده دانست و این هنر ارزشمند ملی را بستری مناسب برای انتقال ارزش‌های اجتماعی و تجربه‌های ناب زیستی برشمرد.  

او در ادامه، خطاب به متولیان امر قصه‌گویی افزود، کودکان امروز به هزاران رسانه‌ی به روز و در لحظه دسترسی دارند و به لحاظ نیازهای فرهنگی باکودکان دیروز متفاوت اند، اگر این تغییر رانپذیریم و با آن هماهنگ نشویم، مخاطبین خود را از دست می‌دهیم.

 وی سپس با اشاره به این نکته که، قصه‌گویی خود یک رسانه‌ی ملی و جهانی است اذعان داشت، قصه‌ها در همه‌ی ملل ریشه دارند و یکی از پرکاربردترین ابزار توسعه‌ی فرهنگی کشورها هستند.  

مربیان مراکز فرهنگی با به روز کردن تجارب، اطلاعات، دانش‌کاری و به کارگیری روش‌های نوین روایت در قصه گویی می‌توانند این ابزار را در جهت اقناع ذائقه‌ی مخاطب پرورش دهند و از طریق این رسانه ارتباط  پایداری با نسل امروز برقرار کنند.  

افسون امینی درپایان، ضمن قدردانی از حضور قابل توجه قصه‌گویان کانون چهارمحال و بختیاری دراین دوره از جشنواره‌ی  قصه‌گویی، با بیان این موضوع که جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی از مهم‌ترین اتفاق‌های کانون است و استمرار و تداوم آن حاصل کار فرهنگی مستمر و مدام می‌باشد، مراتب خرسندی و امتنان خود را از تلاش های موثر و بی‌وقفه‌ی مربیان مراکز فرهنگی و دبیرخانه‌ی استانی در حفظ و اشاعه‌ی این میراث فرهنگی و برگزاری هر چه بهتر مرحله‌ی استانی ابراز نمود و موفقیت‌های به دست آمده را حاصل فائق آمدن این تیم‌کاری بر مشکلات و محدودیت های اجرایی برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =