کد خبر: 306818
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
بازدید 73
قصه، پُل ارتباطی نسل‌هاست

قصه، پل ارتباطی نسل‌هاست و انتقال مفاهیم، ارزش‌ها و عبرت‌آموزی از زندگی پیشینیان در سایه بهره‌گیری از این ابزار ارزش‌مند تربیتی صورت‌می‌گیرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این بخشی از سخنان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان در آیین پایانی مرحله استانی بیست‌وسومین جشنواره‌بین‌المللی قصه‌گویی در گیلان است.

اسفندیارضیائی در این آیین مجازی که با همراهی جمعی از صاحب‌نظران و علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی، کارشناسان، مربیان کانون و هنرمندان قصه‌گو صورت‌گرفت، کارکردهای تربیتی قصه‌گویی را خاطرنشان‌کرد و با اشاره به نقش آن در ارتباط میان‌نسلی و عبرت‌آموزی گفت: ثبت و مانایی تجربه‌های زندگی انسان‌ها و انتقال مفاهیم و ارزش‌ها، از دست‌آوردهای این هنر و چراغ راهی برای زندگی بهتر به‌شمارمی‌رود.

رئیس جشنواره  قصه‌گویی در گیلان، ادامه سخنان خود را به جایگاه و پیشینه‌ی استان در این زمینه اختصاص‌داد و با اشاره به داشته‌های فرهنگی استان گیلان گفت: فرهنگ غنی این دیار، بستری مناسب برای بسط و گسترش فرهنگ قصه‌گویی و انتقال آن به نسل کودک و نوجوان محسوب‌می‌شود.

نقش و جایگاه کانون در ترویج فرهنگ قصه‌گویی، ایجاد تغییرات سازنده و هم‌گامی با خواسته‌های نسل امروز و تلاش برای همراه‌سازی تمامی نسل‌ها در برنامه‌ریزی و برگزاری بیست‌وسومین جشنواره‌بین‌المللی قصه‌گویی، از دیگر موضوع‌هایی بود که اسفندیار ضیائی به آن اشاره‌داشت .

او  درهمین‌حال، همه‌گیری ویروس کرونا و فرصت‌سازی از تهدیدهای کرونایی را از موفقیت‌های کانون در جشنواره بیست‌وسوم عنوان‌کرد و با اشاره به استفاده گسترده از ظرفیت‌های فضازی مجازی و هم‌دلی علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی اظهارکرد: افزایش شرکت‌کنندگان در این یویش فرهنگی در مقایسه با سال‌های گذشته، گویای این موفقیت است.

قدردانی از تلاش‌های تمامی دست‌اندرکاران برگزاری مرحله استانی جشنواره، علاقه‌مندان به قصه‌گویی، دستگاه‌های فرهنگی همراه و اصحاب رسانه، پایان‌بخش سخنان این مدیرفرهنگی بود و وی ضمن اشاره به ایام پیش‌رو و ماه محرم ابراز امیدواری‌کرد با بهره‌گیری از تمامی فرصت‌ها، به ویژه ابزار قصه‌گویی، فرصت انتقال ارزش‌ها و آموزه‌های انسان‌ساز واقعه کربلا به مخاطبان فراهم‌شود.

گفتنی است، آیین پایانی مرحله استانی بیست‌و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان  ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ بر بستر فضای مجازی برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =