کد خبر: 306847
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
بازدید 62
تأسیس دبیرخانه دایمی قصه‌گویی در استان قم

مدیر کل کانون استان قم بیان کرد: ایجاد دبیرخانه دائمی قصه‌گویی برای تولید قصه در طول سال در دستور کار دبیرخانه استان قرار گرفته است.


به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، جلسه شورای فرهنگی کانون استان قم در روز دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ با حضور حامد حجتی مدیرکل استان، سرپرست معاونت فرهنگی و اجرایی، کارشناسان ستاد و جمعی از مسئولین مراکز کانون استان قم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با موضوع فعالیت‌های بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سالن کنفرانس کانون برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حامد حجتی مدیرکل استان با تسلیت ایام دهه محرم، همراهی همکاران در دبیرخانه اجرایی و کارگروه‌های مختلف جشنواره قصه‌گویی در استان به‌عنوان بازوان فعالیت‌های اجرایی بیان کرد: در تمام این مدت همدلانه و مسئولانه همکاران ستاد تلاش کردند تا این جشنواره به بهترین شکل برگزار شود تا آثار جشنواره هم از جهت کیفی و هم از جهت کمی ارتقا یابد که این تلاش همکاران قابل‌تحسین است. 
وی افزود: به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان، لازم است در طول سال این حرکت به صورت مستمر در جریان باشد. به نظر می‌رسد نباید هدف همکاران مراکز صرفاً ضبط یک قصه برای جشنواره باشد بلکه می‌توان از ابزار قصه‌گویی برای انتقال مفاهیم به کودکان بهره‌مند شد.
حامد حجتی بیان کرد، انتقال فرهنگ و زنده نگاه‌داشتن گویش‌ها و لهجه‌ها از کارکردهای دیگر این هنر پویا و قدیمی دانست و قم به جهت غنای فرهنگی می‌تواند مرکز تولید قصه‌هایی با کارکردهای ملی و بین‌المللی باشد.
وی اشاره کرد؛امیدواریم هم صاحبان ذوق و قلم و هم هنرمندان و کودکان و نوجوانان خلاق بتوانند از این فرصت برای ارائه آثار درخور و جذاب کوشا باشند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اشاره به اینکه توجه به نیازسنجی و ارزیابی جشنواره و تعامل با تمامی مسئولین کارگروه‌ها یک نیاز اساسی است.ایشان بیان کرد با راه‌اندازی استودیو کانون خیزش بزرگ و اساسی در بخش تولید محتوا خواهیم داشت تا حضور مؤثرتری در تولید محتوا داشته باشیم و از این ره‌آورد قصه‌گویی در استان به‌عنوان یک فعالیت محوری سرآمد باشد.
گفتنی است با تأسیس دبیرخانه دایمی قصه‌گویی امید است در استان قم زمینه تحولی در مسیر ارائه الگو مناسب فرهنگی و هنری برای مخاطب کودک و نوجوان فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =