نهمین نشست انجمن شاعران استان

همزمان با دهه‌ی اول محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، نشست ادبی انجمن شاعران نوجوان کانون استان چهارمحال و بختیاری با حضور شاعر و منتقد ادبی کشور علیرضاحکمتی و اعضای ارشد انجمن چکاوک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، روز چهارشنبه ۲۰ مرداد اعضا انجمن شعر چکاوک میزبان علیرضا حکمتی، شاعر و منتقد ادبی کشورشدند. 

در این نشست دو ساعته، که با حضور کارشناسان ادبی، مربیان ادبی، اعضا انجمن شعر، معاونت فرهنگی، کارشناسان فرهنگی و جمعی از مربیان مسئول و مربیان فرهنگی در فضای مجازی برگزار شد؛ اعضا انجمن به خوانش اثر پرداختند و علیرضا حکمتی کارشناس میهمان، درخصوص قالب، نگاه شاعرانه و تناسب محتوا و تصاویر در اشعار، نکاتی را مطرح نمود.

مطالعه‌ی مستمر در حوزه‌ی ادبیات به ویژه شعر، جابه‌جا کردن معانی و تصاویر و تضادها جهت برهم زدن توازن آنچه در اطراف شاعر می‌گذرد، تاثیر محیط جغرافیایی بر فضای شعر و استفاده‌ی شاعر از فضا و اشیا جهت انتقال مفاهیم به عنوان یک هنر شاعرانه از جمله مطالب مهمی بود که علیرضا حکمتی در این نشست با اعضا درمیان گذاشت.

حکمتی شعر موفق را شعری دانستند که از ایجاد زاویه‌ی دید جدید و خلق نگاه دوباره و هنرمندانه، بهره‌مند باشد.

وی در پایان، با ابراز رضایت از سطح کیفی اشعار اعضا و استفاده‌ی‌مناسب از تضاد و ایجاز در شعر ها  به اعضا نوجوان حاضر در نشست توصیه کردند: باید شعر خوب بگوییم تا دیگران خوب شعر ما را بشنوند. 
 خوانش آثار عاشورایی: یگانه آذری، فاطمه سلیمی و مرضیه اکبری و نقد و  بررسی توسط کارشناس میهمان و  اعضا و مربیان وکارشناسان حاضر در جلسه  بخش بعدی این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =