درخشش 3عضواز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد درجشنواره بین المللی نقاشی کودک استان کرمان با حضور37 کشور جهان

یک مدال نقره و دو مدال برنز سهم اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در، اولین جشنواره‌ی بین المللی نقاشی کودک کرمان با حضور 37 کشور جهان شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، یک مدال نقره و دو مدال برنز سهم اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، دراولین جشنواره‌ی بین المللی نقاشی کودک کرمان شد.

شیرین چراغی کارشناس هنری کانون استان یزد ضمن ابراز خرسندی از موفقیت اعضای کانون در این جشنواره اسامی برگزیدگان را به این شرح اعلام نمود: یگانه قدکی ، مائده السادات بیدکی و محیا ابویی اعضای مرکز فرهنگی، هنری مهریز در گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال  به ترتیب  یک مدال نقره و دو مدال برنز اولین جشنواره‌ی بین المللی نقاشی کودک کرمان را از آن خود کردند.

شیرین چراغی در ادامه افزود: هر سه عضو، زیر نظر سعیده زینلی مربی هنری کانون استان در این رویداد هنری بین‌المللی شرکت واین موفقیت را کسب کردند. وی عنوان کرد: جوایز اعضای برگزیده که شامل: تندیس فراخوان، لوح تقدیر و هدیه فرهنگی است طی مراسمی  به اعضا اهدا خواهد شد. همچنین اشاره کرد، آفرینش های هنری استان یزد ۱۱ اثر نقاشی را به فراخوان بین الملی استان کرمان ارسال کرد،  که از این تعداد ۶ اثر به مرحله داوری این فراخوان راه یافت و درنهایت سه اثر ازاستان یزد برگزیده شد. چراغی در خصوص جشنواره‌ی بین المللی نقاشی کودک کرمان گفت: این جشنواره در بهمن‌ماه ۱۳۹۹ آغاز به کار کرد که کودکان ۳۷ کشور جهان در آن به رقابت پرداختند.

5555262.jpg

هدف از برگزاری این رویداد هنری افزایش سطح آگاهی کودکان نسبت به ابعاد گوناگون زندگی، بالا بردن اشتیاق آن ها به مشارکت در رقابت های فرهنگی و اجتماعی بین کودکان جهان و در نهایت خلق آینده ای بهتر و معرفی شهر تاریخی و فرهنگی کرمان به جهانیان بوده است.

 وی افزود:علیرغم شیوع بیماری کرونا و مشکلات ناشی از این مسئله، خوشبختانه از اسفند1398  فراخوان های استانی  کشوری و بین المللی متعددی از سوی ستاد به استان ها ارسال شده است که خوشبختانه حضور و استقبال بسیار خوب  اعضای کانون استان یزد در مسابقات مختلف عکاسی و نقاشی را شاهد بودیم همچنین تعداد قابل توجهی ازاعضای استان در این رویدادهای هنری حائز رتبه شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =