اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی بیست‌وسومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: قصه زیباترین و موثرترین مسیر انتقال آداب و سنن و میراث گذشتگان به نسل آینده‌ساز کشور است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در ابتدای سخنان خود با اشاره به قصه‌ی آفرینش انسان گفت: هر انسان با قصه‌ی خود قدم به دنیا می‌گذارد و بخشی از روایت هستی را بیان می‌کند.

معصومه هادی در ادامه عنوان کرد: روایت خوشی‌ها و ناخوشی‌ها، دلواپسی‌ها، نگرانی‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌ها و هر آنچه در فراز و فرود زندگی تجربه می‌کنیم قصه‌ای را می‌سازد که از ما به یادگار خواهد ماند، امید آنکه به نیکی از آن یاد شود.

رییس بیست‌وسومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله‌ی استانی سپس با اشاره به پیشینه‌ی کهن قصه‌گویی در سیستان و بلوچستان گفت: این گذشته‌ی پربار زمینه‌ای را فراهم کرده که امروز نمود آن را در  ارتقای فرهنگی و انس و الفت بین خانواده‌ها به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

هادی «قصه» را زیباترین و موثرترین مسیر انتقال آداب و سنن و میراث گذشتگان به نسل آینده‌ساز کشور خواند که توانسته این امکان را به بهترین صورت فراهم سازد.

مدیرکل کانون با بیان این نکته که دستاوردهای شگفت و شگرف نیاکان ما در این بخش از سرزمین‌مان بر کسی پوشیده نیست، افزود: توانایی ما در به کارگیری و انتقال این یادگاران ارزشمند به نسل آینده‌ساز میهن می‌تواند مسیر ساختن آینده‌ای شایسته‌ی همه‌ی ایرانیان را هموار سازد.

وی در پایان با اشاره به قصه‌های ارایه شده در این جشنواره بیان کرد: این قصه‌ها حاکی از تفکر، تعمق و جست‌وجو در میراث کهن این سرزمین است و امیدوارم نسل کودک، نوجوان و بزرگسال ما با تفکر بیشتری در داشته‌ها، برای حفظ و استفاده از آن تلاش کند.

رابط قصه‌گویی استان، عالیه سجادی، نیز در سخنان کوتاهی ضمن ارایه‌ی گزارشی از روند برگزاری جشنواره گفت: با توجه به شرایط کرونا استقبال شرکت‌کنندگان از این جشنواره بسیار خوب بود، در مجموع ۲۹۰ نفر شرکت‌کننده داشتیم که بالغ بر ۳۵۰ قصه بارگذاری شد و برترین‌ها انتخاب شدند که از این تعداد ۱۵ نفر به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

گفتنی است پخش نماهنگ قصه‌گویان، قصه‌گویی یکی از شرکت‌کنندگان، معرفی بخش پادکست، نماهنگ معرفی قصه‌ها، قصه‌گویی نود ثانیه‌ای یکی از اعضا به زبان انگلیسی، قرائت بیانیه‌ی هیئت داوران و معرفی برگزیده‌ها دیگر بخش‌های این اختتامیه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بود.

قابل ذکر است به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا بسیاری از همکاران در سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌های کشور این رویداد را به صورت مستقیم از طریق اسکای‌روم دنبال کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =