کد خبر: 307052
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹
بازدید 222
روزی برای همدان

به مناسبت هفته همدان و بزرگداشت مقام حکیم هزاره‌ها شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا و روز پزشک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اجرای مراسم فرهنگی و هنری به صورت مجازی این روز را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به دلیل شرایط  موجود ناشی از ویروس کرونا و عدم حضور کودکان و نوجوانان در مراکز و همزمان با بزرگداشت هفته همدان و روز پزشک، کانون پرورش فکری استان با برپایی مراسمی به صورت آنلاین، این روز را گرامی داشت.
لازم به توضیح است همدان قدیمی‌ترین شهر ایران و شهری است که از لحاظ تاریخی و فرهنگی قدمتی فراتر از ۳ هزار سال دارد. پایتخت مادها و اولین سلسله حکومت ایران بوده و دانشمندان، مشاهیر، مفاخر و شاعران بزرگی چون رشیدالدین فضل‌الله همدانی، سید جمال الدین اسدآبادی، عین القضات، باباطاهر، کلیم کاشانی، مفتون همدانی، میرزاده عشقی و... را در خود پرورانده است.
هم‌چنین همدان یکی از پنج شهر گردشگری و تاریخی کشور محسوب می‌شود. وجود آثار تاریخی و فرهنگی با قدمت چندهزار ساله در همدان همچون تپه هگمتانه، گنبد علویان، برج قربان، موزه تاریخ طبیعی، حمام قلعه، موزه مشاهیر، کتیبه‌های گنج‌نامه و جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فرد جایگاه این شهر را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در ایران و جهان تثبیت کرده است.
با فرارسیدن زادروز حکیم هزاره‌ها، شیخ الرئیس بوعلی‌سینا که به عنوان روز پزشک و روز همدان نام‌گذاری شده است مربیان کانون به شکل مجازی میزبان علاقه‌مندان به این شهر بودند.
در این برنامه که از طریق صفحه مجازی کانون در اینستاگرام به آدرس @kanoonparvaresh_hamedan به صورت زنده در حال پخش بود، مربیان و اعضا مراکز فرهنگی‌هنری شماره ۱ و ۴ همدان با برنامه‌هایی همچون قصه‌گویی، معرفی شهر همدان، معرفی مفاخر همدان و آشنایی با ضرب‌المثل‌های همدانی این شهر را به مخاطبان معرفی کردند.
پایان بخش این مراسم برنامه قصه‌گویی بود که قصه «چاخان پاخان» با گویش همدانی برای مخاطبان قصه‌گویی شد. لازم به ذکر است فیلم این مراسم در صفحه اینستاگرام کانون استان همدان موجود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =