دیدار و گفتگوی مدیرکل کانون استان اردبیل با مترجم کتاب «ذن‌تنگل»

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با مترجم کتاب «ذن‌تنگل» با موضوع خلاقیت و نوآوری، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در ابتدای سخنان خود با تشریح اهداف برگزاری مهرواره‌ها و جشنواره کشوری، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های کانون خلاق‌محور بوده و موضوعات کاربردی هنر «ذن‌تنگل» نیز می‌تواند مورد توجه و مطالعه مسوولان امر قرار گیرد.

مدیرکل کانون استان اردبیل بابیان ویژگی فعالیت‌های خلاق‌محور، ادامه داد: نگار ظهری یکی از چهره‌های دانشگاهی و هنردوست استان و مترجم کتاب «ذن‌تنگل»، پیشگام آموزش این موضوع شده و پیشنهاد خود را برای لحاظ کردن این هنر در سرفصل فعالیت‌های کانون برای گروه‌های مختلف سنی در دو سطح مقدماتی و تکمیلی ارائه نموده است که اقدامی خلاقانه و بدیع برای آموزش این فعالیت به نسل کودک و نوجوان تلقی می‌شود و «ذن‌تنگل» تبیین می‌کند چگونه هر حرکت و هر عمل، نقشی در تابلوی بزرگ زندگی ایجاد می‌کند.

در این دیدار مترجم کتاب «ذن‌تنگل» در تبیین این فعالیت گفت: این هنر علاوه بر این‌که تفکر خلاق را فعال می­سازد، بسیاری از توانایی‌های ذهنی را نیز تقویت کرده و کمک می­کند فرد از آشفتگی و استرس بی‌وقفه در زندگی روزمره رهایی یافته و به شیوه‌ای بسیار آرام‌تر و مؤثرتر زندگی کند.

نگار ظهری تصریح کرد: زیبایی خلق این هنر، در روندی است که فرد برای خلق آن طی می‌کند و درواقع نتیجه نهایی به‌اندازه مسیر رسیدن به آن مهم نیست؛ به این معنی که احساس ذن یا آرامشی که هنگام خلق ذن‌تنگل خود به دست می‌آورید از چیزی که ترسیم می‌کنید مهم‌تر است و هیچ درست و غلطی در ذن‌تنگل وجود ندارد.

او خاطرنشان کرد: ابداع‌کنندگان این هنر معتقدند که هر فردی یک جنبه هنری در درون خویش دارد که اغلب به دلیل عدم اعتمادبه‌نفس، محدود یا سرکوب می­شود و ازآنجاکه «ذن‌تنگل» هیچ محدودیت و انتظاراتی ندارد، بستری ایده‌آل است تا هر فرد بتواند با آن به درون خود سفر کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =