کد خبر: 307498
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
بازدید 181
هشت سال دفاع مقدس در «قاب حماسه»روایت می‌شود

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از برگزاری ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس این مجموعه با عنوان«قاب حماسه» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، سید جلیل میرعظیمی با اعلام ‌این خبرگفت: هم‌سوسازی برنامه‌ها با شعار سال اعلام‌شده از سوی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و تبیین شعار حماسی «مامقتدریم»، از سیاست‌های اجرایی به‌شمارمی‌رود.

سرپرست کانون گیلان در ادامه به اهداف برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس کانون  اشاره و اظهارکرد: ایجاد پیوند میان‌نسلی، آشنایی کودکان و نوجوانان با حماسه‌آفرینی مردمان ایران اسلامی در صیانت از ارزش‌ها، ولایت‌مداری و هم‌چنین، تقویت روحیه خودباوری دینی‌ و ملی، از جمله این اهداف محسوب‌می‌شود.

این مدیر فرهنگی درهمین‌حال، اشاره‌ای به عناوین مهم‌ترین ویژه‌برنامه‌های ستادی و مراکز فرهنگی هنری کانون داشت و بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی و برگزاری کارگاه‌های عمومی و تخصصی برخط کانون را از راه‌کارهای این مجموعه در برگزاری هرچه با شکوه‌تر این برنامه‌ها عنوان‌کرد.

معرفی‌مفاخر و قهرمانان دفاع‌مقدس، همراهی کارکنان و اعضا در پویش نگارش پیمان‌نامه و خوانش  دل‌نوشته در تجلیل از سردار شهید، حاج‌قاسم سلیمانی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی و  نقاشی کودکان و نوجوانان با محوریت دفاع‌مقدس نیز ازجمله فعالیت‌های کانون گیلان است که در سخنان میرعظیمی به آن اشاره‌شد.

او هم‌چنین، تجدید پیمان با شهیدان والامقام و اجرای «طرح‌سپاس» در تجلیل و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران را از برنامه‌ها برشمرد و افزود: معرفی کتاب‌های کانون با موضوع عاشورای حسینی و هشت‌سال دفاع‌مقدس، برگزاری مسابقه عکاسی از پرچم مقدس جمهوری اسلامی و پرچم‌های آیینی و انتشار آن در  فضای مجازی، از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

سیدجلیل میرعظیمی درعین‌حال، ازبرگزاری ویژه‌برنامه «قاب حماسه» و گشایش نمایشگاه استانی آثار مربیان و اعضای این مجموعه در اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان خبر داد و از همگان برای به‌تصویرکشیدن چهره‌ای مانا از حماسه ماندگار هشت سال دفاع مقدس دعوت‌کرد.

شایان‌ذکراست؛ «پیش‌کسوتان دفاع‌مقدس و مقاومت»، «شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی سربازان»، «معنویت، زنان، خانواده و سلامت»، «ولایت‌مداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهی»، «دفاع‌همه‌جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف»، «وحدت‌ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی»، «نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، عشایر و پیشمرگان کرد مسلمان» و «فرماندهان، عزت‌مداران، حماسه‌آفرینان» روزشمار  هفته دفاع مقدس است که از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر ۱۴۰۰ برگزارمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =