پنج گیلانی در جمع برگزیدگان سومین مهرواره شعر آفرینش کانون

اعضای گیلانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سومین مهرواره شعر آفرینش این نهاد فرهنگی افتخارآفرین‌شدند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، پنج عضو نوجوان و ارشد کانون پرورش فکری استان گیلان درحالی عنوان برگزیده سومین مهرواره شعر آفرینش را به‌خود اختصاص‌دادند که بیَش از ۹۰۰ اثر اعضای انجمن‌های شاعران نوجوان سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ادبی ارسال‌شد.

‌داوری مرحله پایانی سومین مهرواره شهر آفرینش را جمعی از شاعران و کارشناسان کانون کشور متشکل از«مریم اسلامی»، «حسین دهلوی» و «حسین تولایی»، برعهده‌داشتند و نسبت به انتخاب آثار برگزیده در زمینه شعر و بخش ویژه (شعر طنز) اقدام‌کردند.

 برهمین‌اساس نیز هیئت داوران این مهرواره، «ایلیا صفدری»  و «ریحانه علی‌پور» به ترتیب از مراکز مجتمع و شماره ۳ کانون رشت را برگزیده بخش نوجوان و «طنین دولت‌خواه» از کانون پرورش فکری شهرستان شفت  و «نوریه‌گیتی‌بین» از مرکز مجتمع کانون رشت را شایسته عنوان برگزیده اعضای ارشد معرفی‌کرد.

به‌گزینی آثار ارسالی هم‌زمان با روزملی شعر و ادب فارسی صورت گرفت و داوران این رویداد ادبی هم‌چنین،  با بررسی آثار ارسالی و تطبیق آن با محورهای موضوعی این مهرواره «فاطمه شهبرگ» از مرکز فرهنگی هنری کانون ماسال را برگزیده بخش ویژه (شعر طنز) شناخت.

گفتنی‌است، با انتشار فراخوان سومین مهرواره شعر آفرینش در گیلان، ۶۱ اثر اعضای گروه‌های سنی نوجوان و ارشد به واحدآفرینش‌های ادبی کانون استان ارسال‌شد و هیئت ‌داوران استانی شامل: «رقیه‌آزادنیا»، «لیلاخلقت‌پرور» و «رویا عزیزی»،   ۲۵ اثر برگزیده را برای شرکت‌ در مرحله‌کشوری ‌معرفی‌کرد.

یادآورمی‌شود، همانند مهرواره‌های گذشته قراراست آثار برگزیده در مجموعه‌ای از سوی کانون منتشر شود و با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، از سوی داوران مرحله پایانی مهرواره برای خالقان آثار برگزیده کارگاه‌های تخصصی مجازی نقد و بررسی شعر برگزار و لوح سپاس و هدایای برگزیدگان نیز در هفته‌های آینده به استان‌ها ارسال‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =