«اقیانوس پشت پنجره» برنده جایزه بزرگ جشنواره فیلم زیروپلاس روسیه شد

فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» به کارگردانی بابک نبی‌زاده جایزه بزرگ هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان «زیروپلاس» روسیه را از آن خود کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم که از تولیدات سال ۱۳۹۸ امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است با ۹ فیلم دیگر از کشورهای مختلف در بخش مسابقه فیلم‌های بلند سینمایی این جشنواره به رقابت پرداخت.

بابک نبی‌زاده که به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان حضور در این رویداد هنری را نداشت در پیامی تصویری به صورت آنلاین با مخاطبان جشنواره به گفت‌وگو نشست.

او اظهار خوشحالی کرد که داوران جشنواره «زیروپلاس» داستانِ این فیلم که درباره‌ی نوجوانان نیازمند و البته با استعداد جزایر جنوبی ایران هست، مورد توجه‌شان قرار گرفته و یکی از جوایز مهم جشنواره را به آن اختصاص دادند.

کارگردان فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» ضمن قدردانی از سیدجلال چاوشیان تهیه‌کننده‌ و کانون پرورش فکری، خطاب به کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به دنیای سینما گفت‌: بچه‌های عزیز یادتان باشد که در طول روزهای زندگی با حوادث و اتفاق‌هایی روبرو می‌شوید که معمولا با تصورات شما فاصله دارند و ممکن است باب میل‌تان نباشد.

نبی‌زاده در ادامه پیام خود افزود: بنابراین در این دوران باید از انرژی و استعداد خودتان بهترین استفاده را بکنید. اگر از همین حالا اندوخته‌هایتان را زیاد کنید، کتاب بخوانید و با دقت به محیط اطراف‌تان نگاه کنید، حتما در بزرگ‌سالی از افراد مهم و تاثیرگذار سرزمین‌تان می‌شوید. یادتان باشد که طبیعت و زمین برای ماندگاری به انسان‌های آگاه و قوی نیاز دارد.

پیش‌تر نیز این فیلم بلند جایزه بهترین فیلم‌ کودک و نوجوان (سپنتا) از سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو و پروانه زرین بهترین فیلم نوجوان، جایزه اصلی یونیسف و دیپلم افتخار بهترین بازیگر را از سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را در کارنامه خود ثبت کرده است.

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان «زیرو پلاس» از ۵ تا ۱۱ مهر ۱۴۰۰ (۲۷ سپتامبر تا ۳ اکتبر ۲۰۲۱) در شهر تیومن روسیه در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =