وبینار تخصصی_آموزشی ویژه هفته ملی کودک استان بوشهر

کانون استان بوشهر «وبینار روانشناسی رشد و سلامت کودک» با همکاری سازمان بهزیستی استان بوشهر روز شنبه ۱۷ مهر به مناسبت هفته ملی کودک برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، «وبینار روانشناسی رشد و سلامت کودک» توسط دکتر مسعود صیادی، مدرس دانشگاه و درمان‌گر اختلالات بالینی کودک؛ در راستای گرامی‌داشت هفته ملی کودک برگزار شد.

این وبینار با هدف یادگیری چگونگی نگاه فرزندان به دنیا، آموزش مهارت‌های جدید به کودک و راهنمایی آنها هنگام پردازش احساسات و تغییرات جدید و بزرگ با رویکرد توانمندسازی، حفظ و توسعه نشاط، بهداشت روانی و آشنایی خانواده‌ها با روانشناسی سلامت و زندگی برگزار گردید.

مسعود صیادی درخصوص فرزندپروری اظهار کرد: همه ما باید کودک را به رسمیت شناخته که نتیجه آن کودک را به موجودی آگاه، آزاد و منطقی تبدیل خواهد کرد.

وی افزود: فرزندپروری دارای اصولی‌ست که از دانستن آنها به یک فرزندپروری مناسب رسیده و والدین باید به نیازها و سلامت جسمی و روانی خود نیز توجه داشته باشند .

صیادی با تعریفی از رفتارها و مدیریت رفتار گفت: مدیریت رفتارهای کودکان فرآیندی طولانی بوده که به صبر ، تحمل ، خوش خلقی ، اشتیاق و خلاقیت نیاز دارد و این ها زمانی ممکن می شود که والدین به خودشان رسیدگی کرده و به نیازهای خود در وهله‌ی اول توجه کنند .

 در ادامه صیادی به نکاتی از قبیل «دنیای کودکان» ، «نیازهای کودک» ، «الگوی دلبستگی» و «والد خوب» اشاره کرد و در مورد تاثیرات نوازش‌ها، نقش مهارت‌ها و طرحواره ها در شکل‌گیری شخصیت کودک، تکنیک‌های رفتاری با مخاطبین گفتگو کرد. صیادی بخش مهمی از گفتگوی امروز خود را به مبحث «فضای مجازی و نقش بازی» در مورد کودکان پرداخت.

خاطر نشان میشود واحد آموزش و پژوهش کانون استان این وبینار  را روز شنبه ۱۷ مهرماه  به مدت ۲ ساعت در دومین روز از هفته ملی کودک با اجرای سوسن حیاتی مربی امورفرهنگی دیلم و با همکاری سازمان بهزیستی استان بوشهر برگزار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =