کد خبر: 308295
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
بازدید 80
انجمن نویسندگان آفرینش همگام با هفته ملی کودک

میهمان بیست و سومین نشست انجمن نویسندگان آفرینش: اعضا درداستان فانتزی ازظرفیت های بومی محلی استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکر کودکان ونوجوانان استان یزد،مرتضی حاتمی نویسنده منتقد و روزنامه نگار ایلامی میهمان درنشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش  یزد که هم زمان هفته ملی کودک برگزار شد به اعضای انجمن توصیه کرد تا از ظرفیت ها و شخصیت های بومی محلی استان یزد برای نوشتن داستان های فانتزی استفاده کنند.

وی ادامه داد:مثلا دراستان یزد قلعه ای به نام قلعه دیوها هست که ظرفیت خوبی برای داستان فانتزی دارد که هم برای خوانندگان یزدی جذاب است وهم برای خوانندگان غیریزدی مطالب مفیدی درباره ادبیات شفاهی در بر دارد.

کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان ایلام  با اشاره به آثارتاریخی شهر یزد گفت: با توجه به ظرفیت هایی که دراستان یزد وجود دارد اعضا می توانند، نگاه ویژه ای به اماکن یزد داشته باشند وبا استفاده از قالب ناداستان سراغ اماکن تاریخی یزد بروند و روایت های مستند درباره آن بنویسند.

وی در بخشی ازنقد وتحلیل آثاراعضا در خصوص  فضاسازی در داستان یادآور شد: فضاسازی در داستان باید مورد توجه باشد، حتی اگر فضای داستان مشخص است که مثلا درباره جنگ است بازهم باید فضاسازی کامل انجام شود و برای این که مخاطب بتواند با شخصیت داستان همذات پنداری کند، به توصیف فضای بیشتری نیاز دارد و این فضاسازی می تواند به اثربخشی داستان بسیار کمک کند.

میهمان نشست بیست و سوم این انجمن اضافه کرد: درداستان کوتاه شخصیت های متعددی نداریم، اما نیازهست که خواننده را به خوبی باهمان یک یا دو شخصیت معدودی که مخاطب با آن در ارتباط است، آشنا کنیم و بار روایت را بردوش همان شخصیت ها قرار دهیم.

دراین نشست مجازی ،سه عضو انجمن، داستان هایشان را ارائه کردند که ابتدا مورد نقد و بررسی اعضا ومربیان و سپس مهمان این نشست قرار گرفت.

فاطمه بابائی، حدیث زحمتکش و زهرا امجد به ترتیب با داستان های "سایه سیاه"، "فقط به خاطر ستاره ها" و"دراگون" در این نشست به داستان خوانی پرداختند.

این نشست با حضور معاون فرهنگی کانون، اعضا و مربیان ادبی استان یزد در اپلیکیشن واتساپ برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =