بزرگداشت حافظ با نگاهی به غزل معاصر

انجمن ادبی کانون البرز به مناسبت بیستم مهرماه، با دعوت از رحمت غلامی، شاعر و منتقد معاصر، ویژه‌ برنامه‌ی بزرگداشت حافظ با نگاهی به غزل معاصر را برگزار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون البرز این ویژه برنامه با توجه به بیستم مهر ماه که در تقویم ایرانی به عنوان روز  بزرگداشت حافظ شیرازی،  شاعر پر آوازه‌ی  ایرانی نام‌گذاری شده در پنجمین روز هفته‌ی ملی کودک که این روز هم در روزشمار هفته‌ی کودک  به نام «کودک، کتاب، هنر و ادبیات» نام‌گذاری شده بود، برگزار شد .  

مهتاب میرزاپور مسوول انجمن ادبی کانون البرز در ابتدای این نشست ضمن تبریک روز بزرگداشت حافظ به معرفی این ویژه برنامه  و میهمان آن پرداخت.

رحمت غلامی شاعر و منتقد معاصر و از اعضای قدیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان استان کرمانشاه ، نیز به عنوان میهمان برنامه در ابتدا در رابطه با حافظ و تاثیر او بر شاعران و نویسندگان جهان به ویژه «گوته» و الهام گرفتن آنان از شعر حافظ مطالبی را بیان کرد.

در ادامه هر کدام از اعضای نوجوان انجمن، شعر مورد علاقه‌شان را  که از اشعار شاعران معاصر انتخاب کرده بودند خواندند و میهمان برنامه  در مورد شعر، شاعر، خوانش اعضا، آثار شاعران معاصر، سبک شعری آنان، وزن شعری، زبان شعر، مضمون حسی و تکنیک‌های به کار رفته در اشعار  و استفاده از آرایه‌های ادبی به تناسب هر شعر سخنانی را بیان کرد.

این شاعر همچنین از همکاران البرز به جهت برگزاری این نشست و حضور در جمع اعضا قدردانی کرده و حضور اعضا را پر رنگ وفعال دانست و از نوجوانان خواست اشعار شاعران را بخوانند  و در خصوص اثرگذاری حافظ بر جهان مطالعه کنند .

قیصر امین پور، محمدعلی بهمنی، حسین منزوی، سلمان هراتی،  علی‌رضا بدیع، نجمه زارع، محمد سلمانی، محمد سعید میرزایی،  سیمین بهبهانی، فاضل نظری و محمد کاظم کاظمی از شاعرانی بودند که اشعارشان در این نشست خوانده و بررسی شد.

لازم به توضیح است این نشست شامگاه روز سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور معاون فرهنگی، اجرایی، کارشناسان، مسوول و اعضای علاقه‌مند انجمن برگزار شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =