کد خبر: 308780
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
بازدید 264
کودک و محیط زیست

یازدهمین نشست انجمن محیط زیست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت روز جهانی کودک و هفته ملی کودک با همکاری اداره کل محیط زیست، با موضوع کودک و محیط زیست برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، یازدهمین نشست انجمن محیط زیست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت روز جهانی کودک و هفته ملی کودک با همکاری اداره کل محیط زیست، با موضوع کودک و محیط زیست برگزار شد.

این نشست به صورت زنده live در ویژه برنامه ساعت کودکی در صفحه اصلی کانون استان در اینستاگرام ساعت ۶ عصر شنبه ۱۷ مهر ماه با حضور کارشناس آموزش اداره کل محیط زیست زهرا رضایی طرحانی نویسنده و برگزیده جشنواره های ملی و بین المللی و ملیحه کرمی رابط انجمن محیط زیست در قالب پرسش و پاسخ انجام گرفت.

کارشناس نشست در ابتدا سنین کودکی را اوج شناسایی و یادگیری محیط پیرامون و مناسب ترین زمان برای شکل گیری نگرش ها و ایجاد دغدغه مندی نسبت به محیط زیست دانستند.

 سپس در رابطه با نقش موثر خانواده و جامعه در آموزش مسائل زیست محیطی توضیح دادند: خانواده را اولین معلم کودک دانستند که می‌توانند با رفتار و گفتار خود احترام به طبیعت را به آنها بیاموزند و چند فعالیت عملی و عینی در این خصوص برای پدر و مادرها و مربیان توصیه نمودند از جمله حضور مستمر و منظم با کودکان در طبیعت، آموزش مهربانی با گیاهان و حیوانات و محیط اطراف، آموزش بازیافت، جلوگیری از تولید پسماند و زباله، کاشت درخت, حفاظت و صرفه جویی از منابع طبیعی اشاره نمودند.

در پایان قصه و قصه گویی را ابزاری توانمند و تاثیرگذار برای پرورش کودکانی که دغدغه طبیعت را داشته باشند دانستند و جامعه ای را که در آن  کودکان دوستی با طبیعت را  آموخته  باشند ،طبیعت ، محیط زیست و منابع طبیعی در امان و آسیب به آنها کاهش چشمگیری خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =