حال خوش کودکی در مراکز کانون سمنان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، هفته‌ی ملی کودک را با شعار «حال خوش کودکی» و اجرای فعالیت‌های شاد برای مخاطبان خود به پایان رساندند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، بازگشایی هوشمند مراکز هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک فرصت مناسبی شد تا مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان بار دیگر شنونده‌ی صدای خنده‌ی کودکانه و شاد اعضای خود باشند و با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی و... حال خوش کودکی را برای آن‌ها زنده کنند.

بر اساس این گزارش، مهدی هدایت‌فر مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون گرمسار از برگزاری جشن «حال خوش کودکی» با مشارکت کمیته امداد امام‌خمینی(ره) ویژه ۳۵ کودک، خبر داد و گفت: در این برنامه که نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان حضور داشت علاوه بر ورکشاپ هنری و آموزش تکنیک آبرنگ به کودکان از سوی زهرا شاه‌حسینی مربی کارگاه‌های هنری مرکز، برنامه‌هایی مانند پادکست قصه، نمایش طنز، شعرخوانی، نمایش فیلم کوتاه، مسابقه و اهدای جوایز، اجرا و با استقبال کودکان و والدین آن‌ها روبه‌رو شد.

یوسف پیوندی مربی مرکز فرهنگی‌هنری کتابخانه سیار روستایی سرخه از بازدید اعضای تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی(ره) از کانون سرخه و اجرای فعالیت‌های فرهنگی کتاب محور و بازی‌های محلی خبر داد و گفت: در روستای افتر نیز فعالیت‌هایی مانند کاردستی، معرفی کتاب، روان‌خوانی، مسابقه و... ویژه اعضای کتابخانه‌ی سیار انجام شد.

فاطمه حافظی مسئول مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان اظهار داشت: ۱۵ دانش‌آموز پایه پنجم و ششم مدرسه‌ی صبا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از کتابخانه‌ی مجتمع، بازدید کردند و در پایان برنامه، عضو حقیقی مجتمع شدند تا بتوانند در کنار فعالیت‌های فرهنگی، کتاب هم به امانت ببرند.

حافظی افزود: معرفی کانون و فعالیت‌های آن، آموزش چگونگی استفاده از کتاب‌ها، آموزش کاردستی «پروانه» به روش کاغذ و تا و امانت کتاب از برنامه‌های اجرایی در این‌روز بود.

گلنساء شاهی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان اظهار داشت: به‌مناسبت هفته‌ی ملی کودک در بستر فضای مجازی در قالب کارگاه‌های برخط عمومی فعالیت‌هایی مانند معرفی شخصیت افسانه شعبان‌نژاد، معرفی کتاب‌های این شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، قصه‌گویی، شعرخوانی و... از سوی مربیان مرکز اجرا شد.

وی یادآور شد: در راستای مهرواره‌ی استانی «گلدان خالی» که از برنامه‌های شاخص این‌هفته معرفی شده بود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و دعوت از تعداد محدودی از اعضا با استفاده از دور ریختنی‌ها به خلق اثر پرداختند و در ارتباط مجازی با شجاعان کارشناس سازمان پسماند ضمن تمرین نقد درخصوص موضوع «چگونگی و چرایی بازیافت»، گفت‌وگو کردند.

اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر در کارگاه کاردستی با هدایت محبوبه حیدریان مسئول مرکز به آماده‌سازی پاکت‌های هدیه با استفاده از دور ریختنی‌ها پرداختند و در آیین افتتاحیه چهلمین جشنواره‌ی فرهنگی و هنری «فردا» نیز که به نام شهید سعید حسنان مزین شده بود، سرودی را در وصف وطن، اجرا کردند.

حیدریان اظهار داشت: با توجه به روزشمار هفته‌ی ملی کودک در قالب کارگاه برخط، فعالیت‌های عمومی فرهنگی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، مسابقه، معرفی سرزمین و بازی‌های کودکانه همراه با اهدای جوایز انجام شد.

به‌همت مینا تبیانیان مسئول و تعدادی از اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون شهمیرزاد، جشن بزرگ کودکی با عنوان «میراث زیبای شهرم» با رویکرد «کودک، هویت، میراث فرهنگی و طبیعی» با مشارکت اعضای کارگروه هفته‌ی ملی کودک در محل خانه‌ی تاریخی امین‌الرعایا، برگزار و با استقبال پر شور والدین و کودکان شهمیرزادی روبه‌رو شد.

مریم صرفی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دامغان اظهار داشت: با مشارکت کمیته امداد امام‌خمینی(ره) با حضور ۱۵ کودک، فعالیت‌هایی مانند بیان قصه‌ی «ماهی کوچولو»، برگزاری ایستگاه نقاشی با موضوع  «دریا»، مسابقه و اهدای جوایز اجرا شد.

ملیحه آقاحسینی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود اظهار داشت: جشن «پرواز بادبادک‌ها» به‌عنوان آیین اختتامیه‌ی هفته‌ی ملی کودک، با مجوز ستاد مقابله با کرونا و مشارکت شهرداری، آموزش و پرورش، ارتش و همکاری مربیان مرکز شماره دو کانون پرورش فکری در محل پارک آبشار این شهرستان، اجرا و پس از رقابتی سالم و دوستانه بین ۸۰ کودک شاهرودی به سه نفر از بهترین بادبادک‌ها جوایزی اهدا شد.

وی در ادامه افزود: تلاوت قرآن توسط اعضا، همخوانی سرود ملی ایران با نوای گروه موزیک ارتش، اجرای حرکات نمایشی گروه برایتونیک، اجرای مسابقات مهیج ورزشی و پرواز بادبادک‌ها از برنامه‌های این جشن بود.

مریم کریمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون بسطام اظهار داشت: در ادامه‌ی برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک، مربیان با حضور در مدرسه‌ی ابتدایی بایزید برای ۴۰ دانش‌آموز پسر این مدرسه به اجرای برنامه‌هایی مانند قصه‌گویی، مسابقه، بازی و... پرداختند.

وی افزود: ویزه‌برنامه‌ی «نشانِ من» در هفته‌ی ملی کودک اجرا و اعضا در این برنامه با اثرانگشت خود طرح‌های زیبایی خلق کردند.

کریمی یادآور شد: جشنواره‌ی «بادکنک‌های رنگی» نیز با همکاری مدیر دبستان فاطمیه برای دانش‌آموزان کلاس اولی با هدف ایجاد شادی و نشاط در کودکان، برگزار شد.

ابراهیم اصغریان مربی مرکز فرهنگی‌هنری کتابخانه‌ی سیار روستایی میامی در هفتمین‌روز از هفته‌ی ملی کودک علاوه بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی در راستای فراخوان ایرانیزه با هدف تشویق اعضا به مصرف کالاهای ایرانی به معرفی شغل نجاری پرداخت.

حسن کریمی سرپرست مرکز فرهنگی‌هنری کانون بیارجمند از بازدید ۱۵ دانش‌آموز کلاس دومی مدرسه‌ی حافظ و برگزاری ایستگاه نقاشی با موضوع «رنگ حوش زندگی» خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =