ویژه‌برنامه «نه به اعتیاد» در مرکز شماره ۸ کانون پرورش فکری قم برگزار شد

ویژه‌برنامه «نه به اعتیاد» با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم و پلیس مبارزه با مواد مخدر در مرکز شماره ۸ کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، همزمان با گرامیداشت هفته ملی کودک و هفته نیروی انتظامی، ویژه‌برنامه «نه به اعتیاد» با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم و پلیس مبارزه با مواد مخدر در مرکز شماره ۸ کانون برگزار شد. 

در این برنامه که با حضور بیش از ۱۸۰ کودک و نوجوان و خانواده‌های آنان در مرکز و بوستان نرگس همراه بود، حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم در سخنانی بر لزوم تلاش همه‌جانبه کانون و نیروی انتظامی جهت ارتباط و تعامل بیشتر با خانواده‌ها و اعضا و فراهم کردن محیطی با نشاط همراه با حفظ امنیت تأکید کرد.

وی همچنین بر لزوم تدوین برنامه‌های مستمر و اثربخش برای کودکان و نوجوانان با هدف فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از اعتیاد تأکید کرد و گفت: بسیاری از اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، همیار پلیس هستند و می‌توان از این ظرفیت برای مشارکت بیشتر کودکان و نوجوانان در حوزه پیشگیری از اعتیاد نیز استفاده کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم افزود: کانون آمادگی لازم را برای اجرای برنامه‌های کودکانه و تولید قصه‌های صوتی با موضوع پیشگیری از اعتیاد دارد.

در ادامه، خلیلی نماینده پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم به بیان نکاتی در خصوص آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان از معایب مواد مخدر پرداخت و به نقش مهم خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد فرزندان اشاره کرد.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت کانون پرورش فکری قم برای تولید برنامه‌های آگاهی‌بخش در حوزه اعتیاد و مواد مخدر تأکید کرد و گفت: آگاهی بخشی به خانواده‌ها در جهت پیشگیری‌های اولیه از اعتیاد بسیار ضروری است و برنامه‌های کانون می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرین و مؤثر باشد.

شعرخوانی کودکان و نوجوانان، اجرای مسابقه شعار نویسی و شعرخوانی، نمایش انیمیشن با موضوع پرهیز از مواد مخدر و تجلیل از برگزیدگان مسابقه نقاشی با موضوع «نه به اعتیاد» در دو گروه سنی کودک و نوجوان از دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه «نه به اعتیاد» بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =