کد خبر: 309217
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
بازدید 503
برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته وحدت در کانون گیلان

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، میلاد نبّی‌مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق (ع) را گرامی‌داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این ویژه‌برنامه‌ها به‌منظور عمق‌بخشی به باورهای دینی و اسلامی کودکان و نوجوانان و آشنایی افزون‌تر آنان با مناسبت‌های اسلامی در قالب فعالیت‌های حضوری و مجازی صورت‌گرفت.

ویژه‌برنامه«پیامبرمهربانی» درمرکز مجتمع کانون رشت

برهمین‌اساس، مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت با همراهی مدرسه دخترانه سمیه این شهرستان ویژه‌برنامه«پیامبرمهربانی» را در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری استان گیلان برگزارکرد.

تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفرصادق (ع)، تبیین اهمیت فعالیت‌های مذهبی و نقش ویژه‌برنامه‌های مناسبتی در تقویت حس دینی کودکان و نوجوانان، نقطه‌ مشترک صحبت‌های معاون پرورشی  و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه ۱ رشت، مدیر مدرسه شاهد سمیه و مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت در این مراسم‌بود.

ضرورت هم‌گرایی دستگاه‌های فرهنگی، لزوم افزایش همکاری‌های کانون پرورش فکری وآموزش و آموزش و پرورش و نگاه ‌ویژه به فعالیت‌های کتاب‌محور، ازدیگر موضوع‌های موردتوجه بود و در ادامه، حاضران بیش از پیش با برنامه‌های کانون و گستره‌ کارگاه‌های برخط عمومی و تخصصی این مجموعه آشناشدند.

شراره مسچیان،  مربی مسئول مرکز مجتمع کانون رشت
 فرخ کامرانی، معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه ۱ رشت

این ویژه‌برنامه هم‌چنین، با خوانش‌شعر و قصه‌گویی اعضای کانون پرورش فکری، تجلیل از پدر شهید والامقام «مسعود مقدم»، از شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس و اهدای کتاب‌های کانونی به دانش‌آموزان همراه‌شد.

خوانش‌شعر از سوی عضو کانون گیلان
تجلیل از پدر شهید والامقام «مسعود مقدم»
اهدای کتاب به کودکان

بازدید حاضران از مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت نیز پایان‌بخش این ویژه‌برنامه به‌شمارمی‌رفت.

بازدید حاضران از مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت

برپایی«جشن‌شکوفه‌ها» به‌میزبانی کانون اسالم

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخش اسالم شهرستان تالش نیز با برگزاری «جشن شکوفه‌ها» میزبان اعضا و خانواده‌های اهل تشیع و تسنن بود.

این ویژه‌برنامه که با تاکید بر وحدت‌گرایی دین مبین اسلام و پیوند ناگسستنی تمامی مسلمانان جهان صورت‌گرفت، با تبریک ایام و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری همراه‌شد.

مربیان کانون طی این ویژه‌برنامه به سیره عملی رسول مکرم اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) پرداختند و نقش این بزرگواران را در مسیر رشد و تعالی انسان‌ها مهم برشمردند.

ادامه‌بخش این مراسم که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با همراهی مربیان، اعضا و خانواده‌ها صورت‌گرفت، با اجرای سرود، خوانش‌شعر، قصه‌گویی، برپایی کارگاه ‌ادبی و تقدیم دل‌نوشته‌های کودکان و نوجوانان به پیامبر صلح ودوستی و بنیان‌گذار فقه جعفری به پایان رسید.

کارگاه‌ نقاشی کودکان سیاهکلی به‌مناسبت هفته وحدت

مرکز فرهنگی هنری کانون سیاهکل هم ضمن فضاسازی مناسب و برپایی کارگاه‌های حضوری و برخط،  با برگزاری مسابقه نقاشی، پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌هاشد.

طی این ویژه‌برنامه که با محوریت هفته وحدت و در سایه همراهی آموزش و پرورش شهرستان صورت‌گرفت، کودکان و نوجوانان با مشارکت مربیان و مادران به  نقاشی پرداخته و آثارشان را به ساحت مقدس پیامبرگرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق (ع) تقدیم‌کردند.  

اهدای بسته‌های فرهنگی به شرکت‌کنندگان، بخش پایانی این ویژه‌برنامه به‌شمارمی‌رفت.

کارگاه‌ نقاشی کودکان در کانون سیاهکل

یادآورمی‌شود، به همین‌مناسبت کارگاه‌های عمومی برخط مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری با نگاهی ویژه به این ایام برگزارشد و گروه‌ها و صفحه‌های رسمی کانون در فضای مجازی نیز امکانی مناسب انتشار موضوع‌های مناسبتی فراهم‌کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =