در مهرواره منطقه‌ای «از ایده تا اجرا» خوش درخشیدند

اختتامیه نخستین مهرواره منطقه‌ای طرح‌های خلاق «از ایده تا اجرا» را ظهر یک شنبه ۲۵ مهر۱۴۰۰با همراهی ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی برگزار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، این برنامه ویژه مربیان و رابطان ادبی استان‌های منطقه‌ی پنج کشور با حضور مجازی محمود مروج معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، انسیه موسویان مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری، فروغ‌سادات شایگان کارشناس‌مسئول آفرینش‌های ادبی، مدیران کل استان‌های البرز، تهران، خراسان‌رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران و به میزبانی کانون پرورش فکری سمنان در فضای مجازی برگزار شد.

ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان خراسان رضوی در این مهرواره بر مخاطب شناسی تاکید کرد و گفت: مخاطب‌شناسی اولویت اصلی کانون است. بحث ادبیات و الزامات آن در قالب شعر و داستان موضوعات مفصلی دارد و تجربه ثابت کرده که مخاطب‌شناسی، اولویت اصلی است و بایست بدانیم برای چه مخاطبانی چه چیزی می‌خواهیم بنویسیم و درباره‌ی چه موضوعی می‌خواهیم شعر بسراییم.

وی در ادامه عنوان کرد: ادبیات ما ریشه‌ی تاریخی و هویتی دارد و ما هر چه‌قدر بتوانیم با استفاده از این هنری که خدا در اختیار ما قرار داده در پرورش خلاقیت کودک تأثیرگذار باشد می‌توانیم بهتر به آن بپردازیم و قاعدتاً نتیجه‌ی خوبی به دست خواهیم آورد.

در پایان این نشست اسامی برگزیدگان اعلام شد. خانم ها بهاره قانع‌نیا مربی ادبی مراکز مشهد و زهره اکبرآبادی رابط ادبی و مسئول کتابخانه پستی نیشابور از استان خراسان رضوی به‌عنوان برگزیدگان شایسته‌ی تقدیر معرفی شدند.

صدیقی ادامه داد: استان خراسان رضوی با ۱۳ اثر از ۷ مربی و رابط ادبی در این مهرواره منطقه ای شرکت کرد.

گفتنی است، پخش تیزر، پخش کلیپ، اجرای طرح خلاق ادبی، قرائت بیانیه هیئت داوران مهرواره و تجلیل از نسیبه یعقوبی مربی برگزیده به نمایندگی از برگزیدگان و... از برنامه‌های این آیین بود.

همچنین عصر یک‌شنبه نیز در فضای مجازی نقد و تحلیل طرح ها با همراهی مربیان و کارشناسان منطقه انجام شد. طرح‌های ادبی مربیان خراسان رضوی خانم‌ها: الهام فلاح، بهاره قانع‌نیا، ناهید ترشیزی، زهره اکبرآبادی و هانیه سلامی‌راد از جمله این طرح‌ها بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =