کد خبر: 309710
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
«نقاب گِلی» و «قلقلی»، پویانمایی‌های کانون ایلام رونمایی شد

مراسم رونمایی از دو انیمیشن «نقاب گِلی» و «قلقلی» با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی و جمعی از هنرمندان استان ایلام برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انیمیشن «نقاب گِلی» به‌شیوه استاپ‌موشن تولید شده و مهتاب مبارکی، وحیده نیازی‌فرد و مریم علی‌بیگی به‌عنوان انیماتور و امیر رشیدی‌فرد کارگردانی کار را برعهده داشتند.

انیمیشن «قلقلی» نیز به‌شیوه دو بعدی و براساس داستان کتاب «قلقلی» به‌نویسندگی محمدعلی کشاورز تولید شده و وحیده نیازی‌فرد آن را کارگردانی کرده است.

در این مراسم محمدرضا رستم‌پور سرپرست کانون پرورش فکری استان ایلام که در این رونمایی حضور داشت و محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون که به‌صورت برخط مراسم را دنبال می‌کرد، دقایقی سخنرانی کردند.

ابتدا کریمی‌صارمی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم گفت: استان ایلام برای من یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های دوران دفاع مقدس است و خودم نیز افتخار حضور در جبهه‌های ایلام را داشته‌ام و با مهربانی مردمانش به‌خوبی آشنا هستم.

دبیر جشنواره‌ بین‌المللی پویانمایی تهران در ادامه، تلاش مربیان برای تولید انیمیشن را کاری ارزنده‌ عنوان و برای تداوم حرکت‌های این‌چنینی در کانون استان ایلام ابراز امیدواری کرد.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه با اشاره به اهمیت تولید انیمیشن در استان‌ها گفت: یکی از کارهای ما در جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، نمایش همزمان آثار حاضر در جشنواره در چند استان خواهد بود که با توجه به ظرفیتی که استان ایلام در زمینه انیمیشن دارد حتما یکی از این استان‌ها خواهد بود.

وی در ادامه باتوجه به ظرفیت خوب استان ایلام در این زمینه، حمایت از تولید انیمیشن در بخش استعدادهای را جوان اعلام کرد.

بعد از صحبت‌های کریمی صارمی، در ادامه این مراسم سرپرست کانون ایلام با اشاره به ظرفیت بالای استان ایلام در حوزه هنرهای نمایشی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های کانون پرورش فکری حمایت از صاحبان آثار و تولیدکنندگان آثار هنری، هنرمندان و شناسایی استعدادها در حوزه کودک و نوجوان است. استان ایلام در بحث نمایش‌های عروسکی و ساخت انیمیشن ریشه‌دار است، وقتی به نقش و نگارهای نمدها و جاجیم‌ها و صنایع دستی استان نگاه می‌کنیم این ریشه‌ها را کشف خواهیم کرد.

رستم‌پور افزود: این نقش و نگارهایی که در صنایع دستی به‌ویژه آثار بافتنی استان دیده می‌شود، روایتگر یک داستان است و معانی و مفاهیم نمادین ارزشمندی دارد. درست است که در استان ایلام هنوز به‌صورت حرفه‌ای در زمینه انیمیشن کار نشده اما با این هنر غریبه نیستیم و در بطن هنرهای ما وجود دارد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام تصریح کرد: سال ۹۸ دغدغه ساخت انیمیشن در استان جدی‌تر دنبال شد و استودیوی انیمیشن با استفاده از ظرفیت همکاران در کانون پرورش فکری استان ایلام راه‌اندازی و در همان سال اولین انیمشین در کانون ساخته شد و در سال ۹۹ در ادامه این مسیر کار حرفه‌ای در این زمینه را آغاز کردیم.

رستم‌پور درپایان گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که مدیریت کانون استان به‌صورت جدی پیگیر آن بوده است تکیه بر تولید محتوا و راه‌اندازی استودیو انیمیشن است که با این کار راه را برای آینده‌ای درخشان در فعالیت‌های هنری کانون در استان هموار کرده‌ایم و این حرکت مصداق خوبی برای شعار «آینده ساختنی است» خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =