کد خبر: 309781
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
اعلام برنامه‌های هفته کتاب در کانون پرورش فکری

برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به‌صورت مجازی اجرا می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برنامه‌های هفته کتاب امسال از ۲۴ تا ۱ آذر ۱۴۰۰ در سراسر کشور با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنید» برگزار می‌شود.

در این میان کانون پرورش فکری با برپایی نشست‌های تخصصی فرهنگی و ادبی همچنین گفت‌وگوهای مستقیم و زنده با مدیرعامل کانون، نویسنده‌ها، شاعران، مترجمان و تصویرگران نام‌آشنا و محبوب کتاب‌های کودک و نوجوان و برگزاری آیین اهدای جایزه کتاب سال کودک و نوجوان، بچه‌ها را به کتاب و کتاب‌خوانی تشویق می‌کند.

بر همین اساس سلسله نشست‌های تخصصی فرهنگی و ادبی کانون روز دوشنبه در پرتال اینترنتی کانون به نشانی «https://live.kpf.ir/ch/neshast» با موضوع گپ‌ و گفت صمیمانه با نامزدهای جایزه جهانی آسترید لیندگرن ۲۰۲۱ و با حضور هوشنگ مرادی‌کرمانی، فریدون عموزاده‌خلیلی، حمیدرضا شاه‌آبادی و جمشید خانیان از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

روز سه‌شنبه ۲۵ آبان از ساعت ۱۰ تا ۱۲ مراسم اهدای جایزه کتاب سال کودک و نوجوان کانون با حضور مدیرعامل کانون، برگزیدگان، مصطفی رحماندوست دبیر این رویداد و جمعی از نویسندگان و شاعران در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این مراسم را از طریق نشانی «https.//live.kpf.ir/ch/ketab» نیز مشاهده کنند.

روز چهارشنبه ۲۶ آبان نیز مدیرعامل کانون با تعدادی از نویسندگان، شاعران و ناشران کودک و نوجوان به صورت آنلاین گفت‌وگو می‌کند.

همچنین روز شنبه ۲۹ آبان نقد رمان «لبخندی برای سوفیا» از سلسله برنامه‌های دو پنجره با حضور محمد مرزوقی نویسنده کتاب و سولماز خواجه‌وند به عنوان منتقد برگزار و در نشانی «https://live.kpf.ir/ch/neshast» به صورت آنلاین قابل دسترسی علاقه‌مندان است.

در روز یکشنبه ۳۰ آبان کتاب مجموعه شعر «چرا تو سنگی؟» سروده بیوک ملکی و تصویرگری علی خدایی نقد و بررسی می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را که از سلسله نشست‌های «دو پنجره» است در نشانی «https://live.kpf.ir/ch/neshast» دنبال کنند.

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور نیز با برپایی برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی میزبان نویسندگان و شاعران خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =