سی‌وچهارمین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی "بازبازک"

سی و چهارمین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی "بازبازک" کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع «چگونه نمایشنامه بخوانیم؟» درقالب اشتراکات فرهنگی به اجرا در آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان استان چهارمحال وبختیاری، این نشست مجازی با مشارکت مربیان و اعضا هنرمند انجمن‌های کانون هرمزگان و استان چهارمحال و بختیاری و حضور آتسا شاملو؛ نویسنده و نمایش‌نامه‌نویس، کارشناس و مدرس کشوری هنرهای نمایشی برگزار شد.

  در ابتدای نشست، اثر نمایشنامه‌خوانی با عنوان«هی با من دوست میشی؟!» به کارگردانی خانم عفت تفضلی از استان هرمزگان به صورت پادکست پخش شد و توسط مدرس جلسه مورد نقد و بررسی قرار گرفت. آتساشاملو، نویسنده و نمایشنامه‌نویس مطرح حوزه‌ی کودک و نوجوان، ضمن تحلیل اثر نکاتی را پیرامون ماهیت نمایشنامه‌خوانی و ایجاد ارتباط زنده با مخاطب مطرح نمود و گفت: خوانش در یک ارتباط دیداری و از طریق تبادل دیدگاه دو رکن جدا نشدهٔ تئاتر، موقعیت دراماتیکی شکل‌پذیر است.

 مقدمه‌ای بر تعریف نمایش‌نامه‌خوانی، تحلیل دو اثر نمایشنامه‌خوانی در قالب  کلیپ، گفت‌وگو پیرامون چگونگی تولید درست یک اثر نمایشنامه‌خوانی و  خوانش یک متن دراماتیک  از دیگر  مباحث ارائه شده در جلسه بود.

دقایق پایانی جلسه به پرسش و پاسخ و رفع ابهامات اعضا اختصاص یافت.

شایان ذکر است، این نشست در بستر فضای مجازی اسکای روم و به میزبانی استان هرمزگان برگزار گردید. مدیریت این نشست مشترک، برعهد خانم ها سمیه‌اسلامی و نوشین‌ فرهادی، مسئولین انجمن‌های هنرهای نمایشی نوجوان دو استان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =