اولین دوره جشنواره تاتر کاغذی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان

در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان و به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی اولین دوره تاتر کاغذی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، اولین دوره جشنواره تاتر کاغذی با محورهای موضوعی داستان های قرآنی ، زندگی معصومین ( ع ) و اعیاد مذهبی با مشارکت شهرداری منطقه یک اصفهان برگزار گردید.

نسرین باباپور سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در این ویژه برنامه اظهار داشت : ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی وارتقای فرهنگ مطالعاتی نیاز به برنامه ریزی خرد و کلان دارد ؛ برنامه ریزی کلان باید در سطح ملی و راهبردی باشد و در سطح خرد با ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی باید از خانواده شروع شود و  خانواده های کتاب خوان داشته باشیم تا کتاب خوانی در سطح پایه نهادینه گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آموزش مفاهیم دینی رابا ابزار هنر بهترین شیوه آموزش غیر مستقیم دانست که با تولید فرم و محتوا در قالب های فرهنگی ، هنری و ادبی و بخصوص تاتر می توان برای تربیت نسلی خلاق ،باتفکر ،آزاد اندیش با برنامه ریزی مدون قدم های بزرگ برداشت.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد : بامطالعه شناخت هدف و تعیین مسیر زندگی ، افزایش علم و گاهی ،تقویت حافظه و تربیت انسانهای جذاب و موفق شکل می گیرد.

در بخش دیگری از این برنامه بکتاشیان شهردار منطقه یک اصفهان و به عنوان حامی این جشنواره تاتر را مقوله ای جذاب و خلاق دانست که فکر بچه هارا تقویت می کند وبیان داشت برای تربیت نسل آینده کشور نیاز داریم که بچه هایی آزاد اندیش و هنرمند با تربیت دینی پرورش دهیم.

امروز در ویژه برنامه هفته کتاب و کتاب خوانی و اختتامیه این جشنواره گروه های برتر  پس از مراحل داوری به شرح زیر انتخاب شدند:

1-مرکز13 اصفهان با نمایش موج سرنوشت.
2-مرکز تیران با نمایش حضرت اسماعیل.
3- مرکز خمینی شهر با نمایش آرزوی عجیب.
4- مرکز کهریزسنگ با نمایش نامه ای به ملکه.
5- مرکز فولادشهر با نمایش فطروس ملک.
۶- مرکز گزبا نمایش حضرت نوح (ع).
7-مرکز۷ اصفهان با نمایش معجزه میلاد.
۸- مرکز فولادشهر با نمایش گردنبند بابرکت.

9-مرکزشاهین شهربا نمایش غذایی که بوی بهشت می‌داد.
10-مرکز ملک شهر با نمایش راه نادرست.

داوران این جشنواره ساغر لطفی نژاد (کارشناس نمایش مرکز تولید تاتر و تاتر عروسکی کانون کشور ) ، مهتاب خاموشیان کارشناس مسوول هنری کانون پرورش فکری  استان و مریم حسینی کارشناس نمایش کانون استان اصفهان بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =