بیوک ملکی مهمان مراکز فرهنگی‌هنری کانون عنبرآباد و جیرفت شد

بیوک ملکی شاعر نام‌آشنای کشور به مناسبت هفته کتاب با اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جیرفت و عنبرآباد دیدار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، بیوک ملکی شاعر کودک و نوجوان به مناسبت هفته کتاب جمهوری اسلامی ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان جیرفت و ۲۶ آبان ۱۴۰۰ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنبرآباد با اعضای و مربیان این مراکز دیدار دوستانه داشت.

بیوک ملکی شاعر کتاب‌های «کوچه دریچه‌ها»، «باز باران»، «مترسک عاشق بود»، «بر بال رنگین‌کمان»، «بیا بگیر سیب را»، «چرا توسنگی» و ... در نشستی حضوری با ۳۰ نفر از اعضای کانون پرورش فکری عنبرآباد نوجوانان را به مطالعه کتاب دعوت و بیان کرد: بهترین راهنما برای کسانی که علاقه‌مند به شعر گفتن و نویسندگی هستند کتاب است.

وی به نوجوانان حاضر در جلسه توصیه کرد: حداقل روزی یک ساعت وقت برای مطالعه بگذارند و از  مطالعه هر کتابی پرهیز کنند، نویسندگان را بشناسند و کتاب‌های نویسندگان و شاعران نامی چون نیمایوشیج، باباطاهر، شاهنامه، حافظ و سعدی را مطالعه کنند و از خواندن کتاب‌های کوچه‌بازاری دوری کنند.

همچنین ایشان ضمن تقدیر از مربیان کانون اضافه کرد: مربیان از سرمایه‌های کانون هستند که با توانایی‌هایشان نحوه ارتباط گیری با کودکان و نوجوانان باعث کشف استعداد و موفقیت کودکان و نوجوانان می‌شوند.

در این نشست همچنین آثار تعدادی از اعضای علاقمند به شعر و داستان مورد نقد مهمان برنامه قرار گرفت و پرسش و پاسخ بین بچه‌ها و شاعر محبوب‌شان بخش دیگری از این دورهمی صمیمانه بود. در پایان هم اعضای برگزیده جشنواره قصه‌گویی کانون عنبرآباد با اجرای نقالی از مهمان‌شان پذیرایی کردند.

در جیرفت هم معرفی کتاب، معرفی  شخصیت شعرای برتر ایران، شعرنو و کلاسیک، جایگاه شعر و شاعری در زندگی، ارتباط آن با شخصیت افراد و اولویت آن در زندگی و روشهای مطالعه مفید برای پیشرفت در امر نویسندگی از سوی ملکی برای اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جیرفت مطرح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =