«مهرواره کتاب من» در کانون فارس برگزیدگان خود را شناخت

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس که پیش از این اعضای مرکز آفرینش‌های ادبی، بخش مکاتبه‌ای را به شرکت در مسابقه کتاب‌سازی فراخوانده بود، برگزیدگان این مهرواره را در هفته کتاب و کتاب‌خوانی معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، بر اساس این فراخوان اعضای کودک و نوجوانان ۸ تا ۱۵ سال می‌توانستند با انتخاب جمله یا عکس، به نوشتن شعر و داستان بپردازند و پس از ساختن کتاب، صفحات آن را به شماره فضای مجازی مرکز آفرینش‌های ادبی ارسال کنند.

«تند و تند بند کفشم را بستم و به سمت در رفتم...»، «مادر که ملاقه توی دستش بود از آشپزخانه به اتاق آمد و گفت...»، «دارکوب با نوکش سه ضربۀ محکم به تنه درخت زد و فریاد زد: همین که گفتم! هیچ‌ کس حق نداره روی این درخت لانه بسازه...» جملات آغاز داستان و «آواز پرنده‌های غمگین»، «سلام پنجره‌ها را جواب می‌دادی»، «باغچه می‌گفت به رویم بخند»، «دوباره سال نو شد، گل و پروانه خوشحال» و «بابا به خانه آمد، با یک سبد ستاره» مصراع‌های پشنهادی برای سرودن شعر بود. این فراخوان تصاویری را نیز ضمیمه داشت که کودکان و نوجوانان علاقه‌مند با انتخاب هر کدام از آن‌ها می‌توانستند به سرودن و نوشتن بپردازند.

از مجموع ۲۸ اثر رسیده، ۵ اثر به عنوان برگزیده و ۱ اثر تقدیر شده توسط داوران مهرواره انتخاب شدند.

 بر این اساس علیرضا اسدی از  مرکزشماره ۶ شیراز، نیایش سرانجام از مرکز لارستان، فاطمه شمس عضو مکاتبه ای شیراز، غزل کارآمد از مرکز شماره ۱ شیراز و سارا قناعتیان از مرکز شماره ۲جهرم به عنوان برگزیده معرفی شدند و نادیا نشاط عضو مکاتبه‌ای از مرکز بیرم تقدیر شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =