گرامی‌داشت هفته‌ی معلولین در کانون سمنان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، هفته‌ی جهانی معلولین را گرامی داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در راستای شعار «پیش به‌سوی دنیایی فراگیر، دسترس‌پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت» و با هدف شناسایی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، معرفی کانون و خدمات مراکز فراگیر به آن‌ها و والدین‌شان و هم‌چنین ایجاد زمینه‌های تعامل بچه‌ها با هم‌سالان دارای نیازهای ویژه هم‌راه با حس برابری و هم‌دلی، پاس‌داشت ارزش‌ها، افزایش آگاهی عمومی درباره‌ی مسائل مربوط به معلولیت‎های مختلف و اثبات عینی «خواستن توانستن است»، از شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ به‌صورت حضوری و مجازی برای اعضای عادی و فراگیر(کودکان دارای نیازهای ویژه) به اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری پرداختند.

بر اساس این گزارش، به‌همت مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی، ویژه‌برنامه‌ی هنری «بر بال فرشتگان» در راستای شعار هفته به‌صورت حضوری در قالب فعالیت‌های فرهنگی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، بازی و سرگرمی، مسابقه، کاردستی و... برای اعضای کودک و نوجوان اجرا شد.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود در بخشی از فعالیت‌های فرهنگی خود پس از نمایش فیلم «گل‌های قالی» به معرفی  اورژانش و خدمات آن پرداختند.

از سوی مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود در راستای تعامل و همکاری با مدرسه ایوب برای کودکان دارای نیازهای ویژه و عضو مرکز فراگیر، کارگاه ورک‌شاپ فرهنگی و هنری برگزار شد.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دامغان، در کارگاه برخط به معرفی روز جهانی معلولین و معرفی شخصیت سیدمحمد موسوی صاحب شرکت محصولات بهداشتی کودک فیروز که در کودکی دچار فلج اطفال شده بود، پرداخته و با اعضا درخصوص پذیرش معلولین به‌عنوان یک فرد عادی در جامعه، گفت‌وگو داشتند.

مربی‌مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر در بستر فضای مجازی برای اعضای دختر و پسر به تفکیک روز به اجرای فعالیت‌های فرهنگی عمومی در قالب مسابقه، پخش برش کوتاهی از فیلم «به رنگ خدا» همراه با نقد و گفت‌وگو، کتاب‌خوانی ویژه روز معلولین پرداخت.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان در هفته‌ی جهانی معلولین با هدف آشنایی بیش‌تر اعضا با توانایی‌ها و نیازهای اجتماعی اعضای فراگیر به اجرای فعالیت نمایش و نقد فیلم «همه با هم»، تمرین نقد و گفت‌گو با موضوع «توانایی‌های آن‌ها را ببینیم»، معرفی مرکز فراگیر(کودکان دارای نیازهای ویژه)، معرفی شخصیت «نیک وی آچیچ» به‌عنوان یک معلول مؤفق و... پرداختند.

به‌همت مربی مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی گرمسار و آرادان با هدف افزایش آگاهی عمومی، درک و پذیرش افراد دارای معلولیت، فعالیت معرفی روز معلولین و علت نامگذاری این‌روز برای دانش‌آموزان دبستان شهید چمران روستای یاتری اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =