«من‌می‌توانم»، ویژه‌برنامه هفته معلولان کانون گیلان

به مناسبت هفته معلولان، ویژه‌برنامه «من‌می‌توانم!» در مرکز فرهنگی هنری فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رشت برگزارشد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این ویژه‌برنامه در جهت نیل به اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تحقق عدالت فرهنگی، آموزشی و هم‌چنین، خدمات‌رسانی به تمامی مخاطبان صورت‌گرفت.

مرکز فرهنگی هنری فراگیر کانون رشت، (ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص) نیز میزبانی این ویژه‌برنامه، اولیای تربیتی و دانش‌آموزان مدرسه استثنائی محمدخزائلی رشت را برعهده‌داشت و با اجرای فعالیت‌های متنوع و خلاقانه به استقبال مخاطبان رفت.

برپایه این گزارش، قصه‌گویی  مربی، برپایی کارگاه نقاشی و  اجرای مسابقه حضوری، از جمله برنامه‌های این روز بود و با نمایش فیلم قصه‌گویی عضو مرکز فرهنگی هنری فراگیر کانون رشت، تماشای نماهنگ و بازدید حاضران از بخش‌های مختلف این مجموعه همراه‌شد.

قصه‌گویی مربی کانون
 اجرای مسابقه حضوری
برپایی کارگاه نقاشی
نمایش قصه‌گویی عضو مرکز  فراگیر کانون رشت

دست‌اندرکاران ویژه‌برنامه «من‌می‌توانم» درعین‌حال، نگاهی ویژه به خانواده‌ها و آگاهی‌بخشی هرچه بیش‌تر به آنان داشتند و برهمین اساس نیز نشستی آموزشی را با حضور کارشناس مسئول واحد معلولین حوزه توان‌بخشی بهزیستی استان گیلان برگزارکردند.

طی این نشست که درحاشیه ویژه‌برنامه «من‌می‌توانم» و به‌منظور ایجاد بسترهای مناسب برای کودکان و نوجوانان معلول برگزارشد، دسته‌بندی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه موردتوجه قرارگرفت و راه‌کارهایی برای کاهش مشکلات رفتاری آنان و دست‌یابی به زندگی مستقل و نیمه مستقل ارایه‌شد.

شهلا اکبری، کارشناس مسئول واحد معلولین بهزیستی گیلان

میهمان برنامه با بیان‌این‌که پیچیدن نسخه‌ای واحد برای تمامی بچه‌ها مسیرنیست، افزود: تدوین برنامه‌ها با توجه به ویژگی‌ و نیازهای گروه‌های مختلف، ارایه‌ی محتوای آموزشی، اختصاص مکان مناسب و هم‌چنین همراه‌سازی اولیا نقشی اساسی در مسیر دست‌یابی به اهداف دارد.

شهلا اکبری اضافه‌کرد: کمک به والدین برای پذیرش واقعیت‌ها و توانایی فرزندان و درعین‌حال ارتقای آگاهی‌ها، از برنامه‌هایی است که بایستی مدنظرقرارگیرد و با ایجاد پل‌های ارتباطی آنان با متخصصان و فعالان این حوزه، زمینه‌های لازم برای افزایش اعتماد به‌نفش کودکان و نوجوانان معلول و آموزش‌ مهارت‌های زندگی به آنان فراهم‌شود.

او هم‌چنین، ایجاد فضای مثبت‌اندیشی درخانواده‌، رفتار با ثبات با کودکان و نوجوانان معلول و پرهیز از خشونت در مواجه با این گروه‌ها را لازم و سازنده دانست و از اولیا برای تشویق فرزندان توان‌یاب جهت ورزش، بازی و دوست‌یابی‌ دعوت‌کرد.

گفتنی است، این ویژه‌برنامه روز ۱۶ آذر سال ۱۴۰۰ در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رشت برگزارشد.

یادآورمی‌شود، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در مراکز فرهنگی هنری فراگیر شماره  ۳  رشت و رودسر به کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه (کم بینا، نابینا و کم‌توان جسمی حرکتی) خدمات فرهنگی ارایه‌می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =