عنوان برگزیده و شایسته تقدیر به گیلانی‌ها رسید

مربی فرهنگی و عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان به‌ترتیب عنوان برگزیده و شایسته تقدیر سیزدهمین ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش این نهاد فرهنگی را به‌خود اختصاص‌دادند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، آیین نکوداشت برگزیدگان سیزدهمین ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با درخشش گیلانی‌ها همراه‌شد و «اقدام‌پژوهی» مربی فرهنگی و «پژوهش» عضو  کانون گیلان به ترتیب در جایگاه برگزیده و شایسته تقدیرقرارگرفت.

برهمین اساس، سیده‌آمنه فلاح زحمتکش، مربی فرهنگی کانون پرورش فکری شهرستان لاهیجان با ارایه  اقدام‌پژوهی با نام «چگونه می‌توانیم میزان حضور اعضا نونگاه (دختر-پسر) مرکز لاهیجان را در کارگاه‌های عمومی برخط افزایش دهیم؟» عنوان اقدام‌پژوه برگزیده را به خود اختصاص‌داد.

این پژوهش با دست‌یابی به یک هدف اصلی و یک هدف فرعی از سوی پژوهش‌گر انجام‌شد و مشاهدات محققان به عنوان مربیان فرهنگی، حاکی از حضور بسیار کم اعضاء و گاهی عدم حضور اعضای نونگاه در کارگاه‌های برخط عمومی بود. اعضای نونگاه یا در کارگاه‌های عمومی حضور نداشتند یا در حد یک تا دو نفر بود. با توجه به مشاهدات، این نتیجه حاصل شد که اعضای نونگاه مرکز علاقه‌ای به حضور در کارگاه‌های مجازی عمومی ندارند.

راه‌حل‌های مختلفی با توجه به شواهد و مصاحبه محققان با یکدیگر به دست آمد. از بین آنها چند راه حل انتخاب و در فصل بهار و تابستان اجرا شد.

ارتباط مربیان در طول هفته با اعضا و ارسال پیام به آنها برای یادآوری حضور در کارگاه‌ها، کم کردن تعداد کارگاه‌ها در طول هفته، گفتگو با اعضا نونگاه در کارگاه‌ها و تلفیق کاردستی با فعالیت‌های عمومی در کارگاه‌ها، از جمله راه‌حل‌هایی بود که وی پیشنهاد داد.

در پایان، بررسی و نتایج این راه حل‌ها نشان داد که میزان حضور اعضای نونگاه در فعالیت‌های عمومی افزایش یافته است. اما این راه حل‌ها در اعضای نونگاه دختر بیشتر از پسران جوابگو و در اعضای نونگاه پسر مقطعی است.

اعلام برگزیدگان و شایستگان تقدیر بخش پژوهش  با موفقیت «زهرا شجاعی» نیز همراه‌بود و این عضو مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ رشت با فعالیت تحقیقی تحت عنوان«تخمه‌شکن» عنوان شایسته تقدیر سیزدهمین ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش را از آن خودکرد.

این‌درحالی‌است که با ارسال  ۱۵۲ اثر به دبیرخانه مرکزی،۱۴۶ اثر به مرحله داوری پایانی راه‌یافت و داوران متشکل از «سپیده اسپیدکار»، «سیده نسرین سجادیان» و «پروانه کیانیان» ۳ اثر را به‌عنوان آثار برتر و  ۱۴ اثر را شایسته تقدیر معرفی‌کردند.

هم‌خوانی موضوع پژوهش با دغدغه‌های پژوهش‌گر، طرح سئوال پژوهشی مناسب و فرضیه‌های در دسترس و بررسی مسائل از زوایای مختلف و مشاهده پدیده‌ها با نگاهی نو از معیارهای اصلی به‌گزینی آثار به‌شمارمی‌رفت و «زهرا شجاعی» با هدایت و همراهی «فاطمه گُل‌گُلی» در فرآیندی خلاقانه و هدف‌مند راهکاری خلاقانه برای جداسازی پوست از مغز تخمه ارایه‌داد.

گفتنی‌است، سیزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «ازمسئله‌شناسی تا معرفت‌شناسی» باهدف توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش، بهبود کمی و کیفی فعالیت‌های کانون، روزآمدسازی فعالیت‌ها و اقدامات از طریق پژوهش‌های کاربردی، کمک به ارتقای فعالیت‌های پژوهشی و ایجاد زمینه مناسب برای اشاعه و کاربست پژوهش‌های بنیادی از ۲۱ تا ۲۴ آذر ۱۴۰۰ صورت‌گرفت.

فعالیت‌های  هفته پژوهش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز از امروز آغازشد و تا ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ادامه‌خواهدداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =