برگزاری ویژه‌برنامه‌ی میثاق با ولایت و گرامی‌داشت هفته بصیرت در کانون سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: سنگ بنای فعالیت‌های کانون بر پایه‌ی فرهنگ، هنر و ادب نهاده شده و همکاران تلاش می‌کنند کودکان و نوجوانان با دیدگاهی روشن و برگرفته از بصیرت وارد اجتماع شوند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، ویژه‌برنامه‌ی میثاق با ولایت و گرامی‌داشت هفته بصیرت، با همکاری کانون، دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و دانشگاه سیستان و بلوچستان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، که به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، مدیرکل کانون استان سخنان خود را با خوانش متنی ادبی و احساسی با موضوع سردار شهید سلیمانی و اخلاص، آزادگی، جانفشانی و ولایت‌مداری ایشان آغاز کرد.

معصومه هادی در ادامه با بیان این نکته که: امنیت امروز ملت بزرگ ایران مرهون جهاد خالصانه و صادقانه‌ی حاج قاسم و یاران ایشان است، افزود: شهادت حاج قاسم پایان راه نیست، بلکه آغاز شیوه‎ی دیگری در عرصه‌ی مقاومت است تا در سایه‌ی آن ما بتوانیم به آگاهی و بصیرت برسیم.

وی سپس ادامه داد: همه‌ی ما نسبت به آب و خاک ایران مسئولیم و چه بصیرتی بالاتر از شناسایی دشمن و شناخت موقعیت استراتژیک کشور که شهید سلیمانی نقش مهمی در کسب این آگاهی، توسط مردم، داشت.

هادی هم‌چنین با اشاره به حوادث اخیر استان، که در پی آن تعدادی از فرزندان عزیز این سرزمین مظلومانه به شهادت رسیدند، با عنوان این جمله که به راستی به کدام گناه کشته شدند، گفت: داشتن امنیت و آرامش، نیاز اصلی جامعه است، چرا فرزندان استان باید مظلومانه به شهادت برسند؟ دشمنان ما بدانند خون شهدا، ملت ما را مقاوم‌تر می‌کند.

مدیرکل کانون استان در این بخش از سخنان خود، فرمایشات مقام معظم رهبری را چراغ راهی دانست که راه را برای ما روشن کرده تا ما مسیرمان را پیدا کنیم.

وی فهم درست وقایع، سواد رسانه‌ای قابل قبول و تحلیل منطقی مسایل را مهارت‌های ضروری دنیای گسترده و پیچیده‌ی امروز خواند تا بر اساس آن انسان با آگاهی و درک درست، نسبت به مسایل واکنش نشان دهد.

هادی در پایان سخنان خود با اشاره به رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: سنگ بنای فعالیت‌های کانون بر پایه‌ی فرهنگ، هنر و ادب نهاده شده و همکاران تلاش می‌کنند کودکان و نوجوانان با دیدگاهی روشن و برگرفته از بصیرت وارد اجتماع شوند.

در ادامه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سیستان و بلوچستان با مروری بر پیشینه‌ی بحث «انسان کامل» و مردان خدا، شهید سلیمانی را مصداق این مقام دانست و گفت: حاج قاسم بدون هیچ ادعا و در اوج اقتدار، بسیار متواضع زیست و اکنون به برکت تحقیق و پژوهش‌های صورت گرفته در زندگی ایشان، زوایای پنهان این انسان شریف بر ما آشکارتر شده است.

ابراهیم نوری هم‌چنین با اشاره به اهمیت آگاهی از تاثیر شهید سلیمانی در حوزه‌های گوناگون، این شناخت را محدود به گروه سنی خاصی ندانست و گفت: وظیفه‌ی همه‌ی کسانی که با این شهید بزرگوار آشنایی دارند، نشر جنبه‌های مختلف زندگی ایشان برای همگان است و در این مسیر، آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان، به عنوان آینده‌سازان ایران، بسیار اهمیت دارد.

سخنران پایانی این ویژه‌برنامه معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان بود که با اشاره به بیان مقام معظم رهبری، که حاج قاسم را یک «مکتب» خوانده‌اند، گفت: شهید سلیمانی چه ویژگی‌هایی داشتند که رهبر انقلاب در مورد ایشان فرمودند: حاج قاسم خودش یک مکتب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی محبی سپس ادامه داد: شهید سلیمانی به وظیفه‌ی خود آگاهی کامل داشت و ما هم وظیفه داریم برای شناخت نقش خودمان در عالم هستی تلاش کنیم.

«اخلاص» ویژگی دیگری بود که وی محبی از آن به عنوان یکی از خصوصیت‌های بارز حاج قاسم نام برد و در تعریف آن گفت: نشانه‌ی اخلاص این است که انسان، کار را فقط برای رضای خدا انجام دهد و توقع تشکر از کسی نداشته باشد که این مشخصه را در شهید سلیمانی به خوبی می‌توان یافت.

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه تعداد کتاب‌های منتشر شده با موضوع حاج قاسم را نشان از گستردگی ابعاد گوناگون شخصیتی و رفتاری ایشان دانست که علت این تعبیر رهبری را برای ما آشکارتر می‌کند.

گفتنی است در این ویژه‌برنامه، که همکاران سراسر استان و دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان حضور داشتند، تعدادی از همکاران شعرخوانی کردند و نماهنگ‌هایی با مناسب با موضوع برنامه پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =