اجرای ویژه برنامه‌ «سردار دل‌ها» در مراکز کانون کرج

مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان البرز به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی فرمانده غیور ایرانی، برنامه‌های ویژه‌ای را تحت عنوان «سردار دل‌ها» اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون البرز این ویژه برنامه‌ها به دو صورت حضوری و مجازی و در قالب‌های مختلف و متنوع مانند تولید نماهنگ، ویدیوی کوتاه، نقاشی، شعرخوانی و دل نوشته اجرا شد.

معرفی سردار دل‌ها به نوجوانان روستایی

مربیان کتابخانه‌ی سیار کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز روز دوشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ همزمان با سالروز شهادت قهرمان مردمی سردار قاسم سلیمانی، با مراجعه به روستاهای «اغلان تپه» و «زکی آباد» شخصیت این فرمانده‌ی شهید را به نوجوانان مدارس شهید فلاح نژاد آغلان تپه و شهید خیری زکی آباد معرفی کردند.

در ابتدای این ویژه برنامه همکاران کانون با تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضورت زهرا (س) و شهادت شهید سلیمانی، یاد و خاطره‌ی این بزرگ مرد قهرمان را گرامی داشته و شخصیت این شهید والا مقام را  با اشاره به صفات بارز ایشان از جمله افتادگی و تواضع، توجه ویژه به ارزش‌های اخلاقی، فداکاری و شجاعت و دیگر ویژگی‌های ارزنده  او به نوجوانان معرفی کردند.

بحث آزاد با موضوع قهرمانان ملی و معرفی قهرمانانی مانند  ریزعلی خواجوی (دهقان فداکار)، شهید فهمیده، شهید لندی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این ویژه برنامه بود.

پخش نماهنگ فرازهایی از وصیت نامه شهید سلیمانی،قصه‌گویی قصه‌ی «افسانه گل‌های آبی»و بحث در مورد مفهوم ایثار و از خود گذشتی در این قصه، دل نوشته‌ای به سردار دل‌ها با عنوان «نامه‌ای به پدرم» از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مناطق بود.

معرفی فعالیت‌های ادبی کانون به دانش آموزان

 مسوول انجمن ادبی کانون البرز هم با حضور در این برنامه‌ها در خصوص نوشتن خلاق و رابطه قصه و قصه‌گویی با نوشتن خلاق با دانش آموزان صحبت کرده و کتاب «طرح‌های ادبی» را به این نوجوانان معرفی کرد، قصه‌گویی قصه‌ی «یخی که عاشق خورشید شد» و بحث و گفت و گو در رابطه با مفهوم گذشت و فداکاری، از برنامه‌های اجرا شده توسط این مربی برای دانش آموزان بود .

با حضور همکاران مرکز شماره ۴ کانون کرج/ اجرای ویژه برنامه سردار دل‌ها در فضای مجازی مدرسه شهید افضلی

مربیان مرکز شماره ۴ کانون کرج ویژه برنامه «سردار دل‌ها» به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی را به دو صورت مجازی و حضوری اجرا کردند، در بخش حضوری اعضا ضمن شعرخوانی شعر «کشور عشق»در یک کارگاه نقاشی با موضوع این شهید گرانقدر تصاویر زیبایی را خلق کردند و در بخش مجازی نیز مربیان در فضای پیام رسان «شاد» مدرسه شهید افضلی شهید سلیمانی و رشادت‌های ایشان را در قالب شعرخوانی، قصه‌گویی و ... به دانش آموزان معرفی کردند.

هدیه نقاشی و دل نوشته‌های اعضای مرکز شماره ۱ کانون کرج  به روح بلند سردار دل‌ها

اعضای گروه‌های سنی مختلف مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرج هم دل نوشته و نقاشی‌های خود را به روح بلند این شهید گرانقدر هدیه کردند.

اجرای برنامه «قهرمان زندگی من» در مرکز شماره ۲ کانون کرج

مربیان مرکز شماره ۲ کانون کرج هم در یک فایل ویدیویی کوتاه از اعضا خواسته بودند که ویژگی های قهرمان را از دید خود بیان کرده و قهرمان خودشان را معرفی کنند، این همکاران در این ویدیو شهدای گرانقدر و شهید سلیمانی را به اعضا معرفی و جایگاه این قهرمانان ملی را مشخص کرده بودند.

تولید پادکست در مرکز هشتگرد

مربیان مرکز هشتگرد کانون استان البرز هم دو پادکست با نام‌های «پهلوان جوان» و «علمدار» تولید و در فضای مجازی منتشر کردند.

تولید محتوا در تمامی مراکز کانون البرز

لازم به توضیح است که در بخش تولید محتوا تمامی مراکز ثابت و سیار کانون استان البرز با همین موضوع محتواهای مختلفی در قالب شعرخوانی، خوانش دل نوشته، قصه‌گویی، معرفی شخصیت و ...  را توسط اعضا و مربیان تولید و منتشر کردند.

سردار قاسم سلیمانی،  فرمانده  رشید نیروی قدس سپاه جمهوری اسلامی ایران، در ۱۳ دی ۱۳۹۸، هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد طی عملیات آذرخش کبود به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده، مورد حمله موشک پهپاد نظامی ارتش ایالات متحده قرار گرفت و به همراه تعدادی از یارانش شهید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =