گرامی‌داشت روز جهانی مقاومت و حماسه ۹ دی در کانون سمنان

ویژه‌برنامه‌های متنوعی از سوی مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در روز بصیرت و روز جهانی مقاومت، اجرا شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مربیان و اعضای کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با حضور در تجمع روز بصیرت و اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در روز جهانی مقاومت، یاد و خاطره‌ی شهدا به‌ویژه شهید حاج‌قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.

بر اساس این گزارش، مربیان و اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی در روز بصیرت و میثاق امت با ولایت ضمن حضور عاشورایی خود در حماسه‌ی نهم دی در محل گلزار شهدا به عطرافشانی و ادای احترام به مقام شامخ شهدا پرداختند.

ثمانه رحیمی مسئول کانون میامی از برگزاری ویژه‌برنامه‌ی «فقط برای خدا» با دعوت از حجت‌الاسلام علی بهمنی خبر داد و گفت: اعضا در این برنامه در قالب پرده‌خوانی با شخصیت و سیره‌ی عملی حاج‌قاسم سلیمانی آشنا شدند.

وی هم‌چنین اظهار داشت: به‌منظور نهادینه‌کردن فرهنگ ایثار و شهادت و هویت ملی و مذهبی، ایستگاه نقاشی با موضوع «من یک حاج‌قاسم هستم» هم‌زمان با روز جهانی مقاومت با مشارکت کانون پرورش فکری، سپاه ناحیه، مهد و پیش‌دبستانی ضحی در محل شهرداری میامی، برگزار شد که علاوه بر کودکان و نوجوانان با استقبال والدین و مسئولان شهرستان روبه‌رو شد.

رحیمی در پایان افزود: اعضای کودک و نوجوان کانون میامی به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی به اجرای سرود خیابانی و همخوانی سرودی در وصف سردار دل‌ها پرداختند.

در روز جهانی مقاومت با رویکرد بزرگ‌داشت شهید سلیمانی، ورک‌شاپ هنری با عنوان «قهرمان من» از سوی مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود برگزار شد.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود نیز در روز جهانی مقاومت، پویش «دختران حاج‌قاسم» را اجرا کردند.

محبوبه حیدریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر از اجرای ویژه‌برنامه‌ی مجازی «حماسه‌ی غرورآغرین» به‌مناسبت روز بصیرت در قالب معرفی شخصیت، معرفی وقایع، مسابقه و قصه‌گویی خبر داد و افزود: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) و دومین سال‌روز شهادت حاج‌قاسم سلیمانی، اعضا و مربیان در محفل انس با قرآن و قرائت آیات نور در مسجد شیخ محمود استعلامی شرکت کردند.

وی یادآور شد: اجرای فعالیت‌های فرهنگی و آموزش تهیه کارت‌پستال و تشویق اعضا به ثبت دل‌نوشته‌های خود برای سردار دل‌ها از دیگر برنامه‌های این‌روز بود و از اعضای نوجوان برگزیده مسابقه‌ی فرهنگی حماسه‌ی نهم دی با تقدیم هدیه‌ای قدردانی شد.

حیدریان اظهار داشت: نمایشگاهی از آثار دانش‌آموزان عضو کانون در قالب نقاشی و کاردستی با عنوان «لاله‌های روشن» در مدرسه‌ی زینبیه برگزار شد.

مربیان مجتمع فرهنگی‌هنری به‌همراه مربیان مراکز فرهنگی‌هنری سیار و پستی سمنان در روز جهانی مقاومت به یاد سپهبد شهید سلیمانی در مدرسه‌ی مسلم‌بن‌عقیل روستای علاء به اجرای فعالیت‌های فرهنگی در قالب قصه‌گویی، کاردستی و آموزش گل لاله، مسابقه و... پرداختند و فاطمه‌زهرا علایی عضو کتابخانه پستی سمنان به زبان محلی در وصف سردار دل‌ها به خوانش شعر پرداخت.

هم‌چنین در بخشی از این ویژه‌نامه، نادر کامجو مربی کتابخانه سیار شهری سمنان از کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» نوشته‌ی شهید حاج‌قاسم سلیمانی به بیان قصه‌ای از دوران کودکی سردار پرداخت و در پایان برنامه از اعضای برگزیده مسابقه کاردستی، قدردانی شد.

فاطمه‌زهرا چلویان عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان در قالب تولید محتوا، پادکست صوتی به‌مناسبت سال‌روز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ارائه داد.

مربی مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی کانون سرخه در سال‌روز شهادت حاج‌قاسم سلیمانی با حضور در مدرسه‌ی دخترانه‌ی حاج‌ذات‌اله مؤمن‌آباد به اجرای فعالیت فرهنگی و معرفی شخصیت سردار دل‌ها و برگزاری کارگاه سفال‌گری و حکاکی روی گل پرداخت.

در روز جهانی مقاومت  و بزرگ‌داشت سردار دل‌ها، کارگاه کاردستی و دل‌نوشته‌ی ادبی از سوی مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون گرمسار، برگزار شد.

گفتنی است، مدیرکل و کارکنان کانون استان سمنان نیز هم‌زمان با نهم دی‌ماه، روز بصیرت و میثاق با ولایت در راهپیمایی و تجمع مردمی بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =