«عکاسی آیینی» موضوع تازه‌ترین کارگاه انجمن عکاسان نوجوان کانون سیستان و بلوچستان

بیست‌وپنجمین کارکاه انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با موضوع عکاسی آیینی و اهمیت آن در انتقال فرهنگ برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، بیست‌وپنجمین کارگاه انجمن عکاسان نوجوان کانون استان، به صورت مجازی، برگزار شد.

مدرس این کارگاه در تعریف «آیین» گفت: در جوامع انسانی، برای بهره‌گیری از یک نیروی فراطبیعی، برخی کارها و مراسم برگزار می‌شود که نمود آن به صورت جشن، عزاداری و... دیده می‌شود که گاهی ممکن است به صورت مخفیانه هم انجام شود.

ارمغان کاظمی با بیان این نکته که تحولات، اتفاق‌ها، موضوعات اجتماعی، سیاسی و... می‌تواند مورد توجه عکاسان آیینی باشد، افزود: آیین‌های عزاداری در محرم هم، که جزیی از زندگی اجتماعی ما هستند، از جمله این آیین‌هاست که با توجه به جنبه‌های گوناگونی که دارد، جاذبه‌های فراوانی برای هنرمندان عکاس به وجود آورده است.

نویسنده‌ی کتاب قاب پنجره‌ها آشنایی با اصول عکاسی و زیبایی‌شناسی و غنی بودن گنجینه‌ی اطلاعات را از ضرورت‌های کار در حوزه‌ی عکاسی آیینی خواند و گفت: عکاسی آیینی با توجه به اهمیتی که در انتقال فرهنگ یک جامعه دارد نیازمند نگاه دقیق و حس عمیق هنرمندان عکاس، در کنار بکارگیری راه‌های جذاب و نوآورنه است زیرا ممکن است عدم شناخت کافی منجر به آسیب‌رساندن به یک فرهنگ یا آیین شود.

کارشناس کارگاه عکاسی هم‌چنین عنوان کرد: عکاس این حوزه باید یک پژوهشگر موفق باشد زیرا شناخت، دقت، درک سوژه، جست‌وجوگری و ظرافت از جمله ابزارهای موفقیت در این مسیر است.

توصیه‌ی کاظمی به عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان «تمرین مداوم» و مطالعه‌ی فراوان(تصویری و مکتوب) و خستگی‌ناپذیری بود تا بتوانند لحظه‌های ماندگاری را ثبت کنند.

گفتنی است ارمغان کاظمی، هنرمند اهل خوزستان، نویسنده، طراح، گرافیست، عکاس و مدرس عکاسی است که علاوه بر حضور و ارایه‌ی اثر در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، داوری در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی عکاسی را نیز در کارنامه‌ی هنری خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =